پیشرفت 57 درصدی پروژه راه آهن مبارکه به سفیددشت

به گزارش سفر به روسیه، راه آهن مبارکه به سفیددشت با پیشرفت 57 درصدی همراه است.

پیشرفت 57 درصدی پروژه راه آهن مبارکه به سفیددشت

به گزارش از ، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 57 درصدی پروژه راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد اطلاع داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار این طرح تا خاتمه سال 1401 به بهره بردای می رسد.

او اضافه کرد: پیمانکاران در تمامی قطعات این محور مشغول فعالیت هستند و تنها در ایستگاه شهرکرد هنوز عملیات اجرایی شروع نشده است.

مقصودی ادامه داد: زمین برای ایستگاه شهرکرد در منطقه رحمتیه تأمین شده و پیمانکار آن تعیین است و به زودی عملیات اجرایی در ایستگاه هم شروع می گردد.

او، تکمیل این طرح را نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار بیان نمود و گفت: تا به امروز 500 میلیارد تومان اعتبار هزینه این طرح شده و سال جاری 200 میلیون تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، طول جهت راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را 90 کیلومتر اعلام نمود و اضافه کرد: 40 درصد این جهت کوهستانی است که برای اجرای آن 15 تونل کوچک و عظیم به طول پنج هزار و 200 متر پیش بینی شد.

مقصودی گفت: تا به امروز 70 درصد حفاری تونل ها اجرا شده و درصد به جای مانده مربوط به تونل های کوچک است.

او، بعلاوه از طراحی سه هزار و 500 متر پل عظیم در جهت راه آهن اطلاع داد و گفت: از این اندازه یک هزار و 700 متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم طرح می باشد.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1728

به "پیشرفت 57 درصدی پروژه راه آهن مبارکه به سفیددشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 57 درصدی پروژه راه آهن مبارکه به سفیددشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید