وعده رئیس جمهور ایتالیا برای حل و فصل سریع بحران سیاسی

به گزارش سفر به روسیه، رئیس جمهور ایتالیا قول داد تا هر چه سریعتر بحران دولت را که پس از استعفای نخست وزیر به وجود آمده، حل و فصل کند.

وعده رئیس جمهور ایتالیا برای حل و فصل سریع بحران سیاسی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تورهای مسافرتی ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، با توجه به استعفای متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا سرجیو ماتارلا رئیس جمهور این کشور روز شنبه قول داد تا هر چه سریعتر بحران سیاسی را حل و فصل کند. این در شرایطی است که بیشتر احزاب مهم خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شده اند.

پیش از برگزاری هر انتخاباتی، ایتالیا به یک قانون جدید برای رای گیری احتیاج دارد. پائولو جنتیلونی ئزیر خارجه ایتالیا ظاهرا جدی ترین گزینه است که احتمالا طی ساعات آینده از سوی ماتارلا معرفی خواهد شد تا دولت جدید ایتالیا را تشکیل دهد.

جنتیلونی احتمالا می تواند قدرت را از هفته آینده در اختیار بگیرد و به سرعت با بحران بخش بانکی روبرو خواهد شد. بانک مونته دی پاچی سیه نا سومین بانک بزرگ ایتالیا برای جلوگیری از ورشکستگی به یاری دولت احتیاج دارد.

ماتارلا پس از ملاقات و تبادل نظر با نمایندگان 40 حزب سیاسی ایتالیا تاکید نمود: کشور ما به سرعت احتیاج به یک دولت شایسته دارد.لوییجی زاندا رهبر حزب دموکرات ایتالیا در سنا تاکید نمود: بیشتر احزاب با تشکیل دولت ائتلافی مخالف هستند.

بر اساس قانون فعلی، انتخابات ایتالیا سال 2018 میلادی برگزار خواهد شد ولی در صورتی که قانون جدید انتخابات تصویب گردد، احزاب سیاسی و رئیس جمهور می توانند خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شوند.

رنتسی پس از شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی از این سمت کناره گیری نموده است.ماتارلا باید با حمایت مجلس یک نخست وزیر جدید را انتخاب کند تا دولت موقتی را تا زمان برگزاری انتخابات سراسری بعدی، تشکیل دهد.

قرار است رئیس جمهور ایتالیا دوشنبه تصمیم نهایی را اعلام کند. بعضی برآورد ها نشان می دهد که آنجلینو آلفانو وزیر کشور و پیر کارلو پادوان وزیر دارایی نیز از سایر گزینه های مطرح برای احراز این پست هستند.

موسسه رتبه بندی مودیز نیز در واکنش به تحولات سیاسی ایتالیا، رتبه اعتباری بدهی های این کشور را از باثبات به منفی کاهش داده است.ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در 17 سال گذشته 63 دولت داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 652

به "وعده رئیس جمهور ایتالیا برای حل و فصل سریع بحران سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده رئیس جمهور ایتالیا برای حل و فصل سریع بحران سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید