وزیر برنامه ریزی پاکستان: آمریکا باید از رفتار خود نسبت به منطقه شرمگین باشد

به گزارش سفر به روسیه، عضو ارشد حزب تحریک انصاف ضمن انتقاد از سیاست های کاخ سفید گفت: واشنگتن دست خود را در جیب عربستان فرود برده و منطقه را بی ثبات می کند.

وزیر برنامه ریزی پاکستان: آمریکا باید از رفتار خود نسبت به منطقه شرمگین باشد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از بی بی سی، اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان با انتقاد از سیاست های کاخ سفید نسبت به منطقه گفت: دنیا غرب باید از رفتار زشت خود شرمگین باشند.

وی شرح داد: آمریکا در حالی از همراهی پاکستان و چین انتقاد می کند که دستش را در جیب عربستان فرو برده و ترامپ به صراحت اعلام می کند که با کمک ریال های سعودی آنچه در ذهن دارد اجرا می کند.

اسد عمر در خصوص سخنان اخیر معاون وزیر خارجه آمریکا و تلاش این کشور برای سنگ اندازی در روابط پاکستان و چین گفت: ما طی 30 سال اخیر 12 پروژه بزرگ با پکن اجرا کرده ایم و کریدور اقتصادی چین و پاکستان اولین پروژه در این خصوص نیست.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف گفت: از تمام بدهی های خارجی پاکستان تنها 10 درصد آن به چین باز می شود ولی دولتمردان آمریکا که خود بیشترین بدهی خارجی را به چین دارند و سقف آن از هزار و 300 میلیارد دلار فراتر رفته است تنها به همین بخش از بدهی های ما توجه دارند.

وی آمریکا را به دخالت در امور داخلی پاکستان متهم کرده و تاکید کرد: آمریکا چرا راجع به بدهی های خارجی ما به دیگر کشورها سخنی نمی گوید؟

اسد عمر افزود: تروریست های خارجی تلاش می کنند پاکستان را ناامن کنند و متاسفانه دخالت کشور هند در منطقه بلوچستان پاکستان زیاد است.

وی افزود: دولت آمریکا نسبت به این گونه برخوردها که نوعی تروریسم اقتصادی است هیچ واکنشی ندارد و فقط زمانی اظهار نظر می کند که موضوعی را به سود خود ببیند.

اخیرا دولت آمریکا با دخالت در روابط چین و پاکستان تاکید کرده بود: دولتمردان پاکستانی با اخذ وام های کلان از چین نسل های آینده را بدهکار پکن کرده اند.

گفتنی است روابط نزدیک چین و پاکستان باعث خشم آمریکا شده است و واشنگتن تلاش می کند با اعمال فشار بر اسلام آباد مانع پاکستان شود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 581

به "وزیر برنامه ریزی پاکستان: آمریکا باید از رفتار خود نسبت به منطقه شرمگین باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر برنامه ریزی پاکستان: آمریکا باید از رفتار خود نسبت به منطقه شرمگین باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید