نامه بهرام قاسمی به نخست وزیر جدید فرانسه

به گزارش سفر به روسیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در نامه ای ضمن تبریک به نخست وزیر جدید فرانسه، نسبت به گسترش روابط ایران و فرانسه ابراز امیدواری کرد.

نامه بهرام قاسمی به نخست وزیر جدید فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس سه شنبه در یک رشته توئیت نوشت: با انتصاب آقای ژان کاستکس نخست وزیر جدید جمهوری فرانسه و انتخاب کابینه جدید، امروز در نخستین ساعات بامداد طی نامه ای انتصاب آقای ژان کاستکس به مقام نخست وزیری جمهوری فرانسه را به ایشان تبریک گفتم و برای وی و هیأت دولت جدید آرزوی موفقیت کردم.

قاسمی اضافه نمود: همچنین در نامه های جداگانه ای به سایر وزرای کابینه جدید ضمن تبریک به آنان، همکاری های دیرپای چند صد ساله ایران و فرانسه در طول ادوار طولانی گذشته را به عنوان پشتوانه های مهمی از تجارب و چگونگی همکاری ها و مراودات علمی و فرهنگی و مالی فیمابین برشمرده و با اشاره به معضلات و مسائل دنیا در حال گذار کنونی و به خصوص تهدید صلح و امنیت بین المللی و افراط گرایی و تروریسم، آثار مخرب مالی همه گیری کووید- 19 و تاثیر غیرقابل باور آن در عرصه اقتصاد دنیا، بر ضرورت همکاری های سازنده در جهت تغییر شرایط موجود و کوشش برای دنیایی با هدف خروج از یکجانبه گرایی و تحکیم چند صدایی و چند جانبه گرایی و حصول استقلال و صلح و امنیت دنیای در پرتو اصلاح بعضی از روزهای نامطلوب برجای مانده از گذشته که دنیا و دنیایان را به سهولت در معرض سخت ترین بحران های غیرقابل تحمل و باور قرار می دهد، تاکید کردم.

وی اضافه نمود: بی شک روابط ایران و فرانسه که از تاریخی طولانی برخوردار است می تواند در پرتو کوشش مشترک و اراده ای دوسویه شاهد گسترش تمامی همکاری ها و در همه حوزه های متصور و ممکن باشد.

سفیر ایران در پاریس بیان کرد: همچنین در انتها دوران کاری آقای ادوارد فیلیپ نخست وزیر پیشین فرانسه که صندلی خود را به آقای ژان کاستکس داد، از تمامی همکاری های وی در طول دوران نخست وزیری قدردانی نموده و ضمن تبریک سمت جدید که با انتخاب مردم به عنوان شهردار شهری مهم (لو آور) انتخاب شده، برایشان آروزی موفقیت کردم.

روز آدینه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه جان کاستکس را به عنوان جانشین ادوارد فیلیپ در سمت نخست وزیری منصوب کرد و به وی دستور داد تا کابینه جدید را تشکیل دهد. در این کابینه فلورنس پارلی و ژان ایو لودریان همچنان در سمت های خود به عنوان وزرای دفاع و خارجه فرانسه باقی ماندند.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1038

به "نامه بهرام قاسمی به نخست وزیر جدید فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه بهرام قاسمی به نخست وزیر جدید فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید