مدودف: روابط دوجانبه در دوران ترامپ ناامیدکننده بود

به گزارش سفر به روسیه، نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت، روابط دوجانبه میان مسکو و واشنگتن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ناامیدکننده بود. او افزود، گرچه بسیاری از اعضای تیم جو بایدن برای روسیه آشنا هستند، اما آنها هم چندان محبت آمیز نیستند.

مدودف: روابط دوجانبه در دوران ترامپ ناامیدکننده بود

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت: کار ما با دولت پیشین آمریکا مایه تاسف بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا واقعا شخصی صمیمی بود و همانطور که خودش می گفت در تمام اهداف و نیاتش تمایلی برای تعامل با روس ها داشت اما چنین چیزین رخ نداد.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت که عوامل بسیاری در تشکیلات آمریکا برای خنثی سازی تمایل ترامپ با هدف برقراری روابط محبت آمیز با روسیه تقلا کردند، به ویژه در نشست دوجانبه سال 2018 در هلسینکی.

مدودف گفت: بنابراین، تمایل او از جمله برگزاری نشست 2018 که با ابتکارعمل ایالات متحده انجام شد، هیچ نتیجه ای نداشت. او احتمالا مایل به حصول نتایجی بود اما او همواره به بهانه رقصیدن به ساز روس ها و اینکه عامل ما بوده باشد، هدف انتقاد قرار می گرفت. طبیعتا آنها او را به گوشه ای انداختند که خارج شدن از آن سخت بود. بنابراین، همه مثل هم بودند؛ یک جریان بی سرانجام از تحریم ها.

به گفته دیمیتری مدودف، روسیه با بسیاری از اعضای تیم بایدن که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما سمت های عالی رتبه داشتند، آشنایی دارد.

این مقام ارشد روسیه تاکید کرد: صادقانه بگویم که تمام این افراد هم چندان با روسیه دوست نیستند. نمی دانم آنها اکنون قرار است چطور عمل کنند اما در هر صورت میتوان تصور کرد که اوضاع مانند قبل باشد.

به گفته مدودف، آمریکا عادی سازی روابط با روسیه را در این مرحله ضروری قلمداد نمی کند. او اضافه نمود، با این وجود روسیه آماده همکاری با یک رئیس جمهوری قانونی است، چه دموکرات، چه جمهوریخواه.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه در بخش دیگری از صحبت هایش با رسانه های روس گفت، تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک جدید میان آمریکا - روسیه موسوم به استارت جدید به نفع همه طرف هاست و موفقیت بزرگی برای گفت وگو درباره ثبات استراتژیک به شمار می رود.

مدودف گفت: به نظر من همه از آن سود می برند و اول از همه، گفت وگوی ثبات استراتژیک و تمام کشورهایی که با نگاه به روسیه و آمریکا نفس هایشان را حبس کرده و نگرانند که آیا ما به توافق می رسیم یا خیر. ناکامی در تمدید این توافق موجب به راه افتادن جنگ نمی شود اما بدین معناست که یک عنصر بسیار مهم از امنیت بین المللی و به اصطلاح توازن استراتژیک از دست می رود.

این سیاستمدار حرفه ای روس ادامه دارد: این حقیقت که دولت جدید آمریکا برای رایزنی سریع و تمدید پنج ساله این توافق اعلام آمادگی کرده است، یک نشانه اطمینان بخش و خوب است.

مدودف در پاسخ به پرسشی در رابطه با همکاری استراتژیک با دولت جو بایدن گفت، تنها زمان آن را مشخص می کند. او تاکید کرد: نمی خواهم پیش داوری کنم. شاید معجزاتی رخ دهد و شرکای ما درک کنند که دیالوگ استراتژیک چقدر حائز اهمیت است، خصوصا اینکه گام های نخست آنها کاملا امیدبخش است.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه همچنین در رابطه با مناقشه با ژاپن بر سر جزایر کوریل گفت: حاکمیت این اراضی را نمی توان انتقال داد.

او گفت: از نظر رسمی، موضوع مذاکرات روسیه و ژاپن در مورد پیمان صلح در حال از بین رفتن است زیرا توکیو نمی خواهد بدون مشخص حق خود در مورد جزایر کوریل مورد مناقشه گفت وگو کند و اصلاحات قانون اساسی روسیه انتقال اراضی را ممنوع می داند.

مدودف گفت: شروع هر کاری از ابتدا در هر زمینه ای سخت است. همکاران ژاپنی ما به برخی از رهکردهای سفت و سخت متعهد هستند. آنها می خواهند در مورد همه جزایر بحث کنند و معتقدند که باید حاکمیت خود را تثبیت کنند. با این حال، با توجه به این دستورالعمل های سختگیرانه، ما تصمیمات مربوط به اصلاحات قانون اساسی خودمان را داریم؛ در واقع ما حق هیچگونه مذاکره ای برای انتقال حاکمیت سرزمین های روسیه را نداریم. بنابراین، موضوع مذاکرات از نظر رسمی در حال از بین رفتن است. روسیه برای مذاکره بر سر فعالیت های اقتصادی مشترک بالقوه در جزایر کوریل آماده است اما توکیو تمایلی نشان نمی دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1403

به "مدودف: روابط دوجانبه در دوران ترامپ ناامیدکننده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدودف: روابط دوجانبه در دوران ترامپ ناامیدکننده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید