محسنی: ترویج علوم شناختی احتیاج فضای علمی کشور است

به گزارش سفر به روسیه، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیغام نور گفت: رشته علوم شناختی با توجه به ماهیت بین رشته ای که دارد پر کاربرد بوده و اکنون احتیاج جامعه و به خصوص فضای علمی کشور است.

محسنی: ترویج علوم شناختی احتیاج فضای علمی کشور است

مرتضی محسنی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیغام نور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه همه کشورهای توسعه یافته بر روی رشته علوم شناختی سرمایه گذاری می نمایند، گفت: از آنجایی که علوم شناختی از چندین رشته ایجاد شده است و ماهیت بین رشته ای دارد باید با نگاه ویژه ای به آن در دانشگاه ها و مراکز علمی پرداخته گردد.

وی اضافه کرد: رشته علوم شناختی امکانات وسیعی را برای پیشرفت در علوم جدید و پیشرفت های علمی ایجاد می نماید که در این رابطه باید بگویم گسترش این رشته می تواند در مدت زمان کوتاهی نتایج قابل قبولی را به بار بیاورد.

محسنی توضیح داد: دانشگاه پیغام نور در حوزه علوم شناختی در گرایش روان شناسی دوره های آموزشی دارد و این رشته به عنوان روان شناسی شناختی در این دانشگاه تدریس می گردد.

وی ادامه داد: این دانشگاه هنوز به صورت عام به رشته علوم شناختی نپرداخته است اما در آینده این رشته را به طور خاص خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 243

به "محسنی: ترویج علوم شناختی احتیاج فضای علمی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسنی: ترویج علوم شناختی احتیاج فضای علمی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید