شرایط تمدید اقامت توریستی ترکیه تغییر کرد

به گزارش سفر به روسیه، تمدید اقامت موقت توریستی ترکیه از اول ژانویه 2020 برای اتباع خارجی به یک سال محدود شد.

شرایط تمدید اقامت توریستی ترکیه تغییر کرد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور عید ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

خبرنگاران - بر اساس مصوبه جدید در خصوص بند e ماده یک قانون 6458/31 اتباع خارجی و حفاظت بین المللی درباره اخذ و تمدید اقامت موقت توریستی در ترکیه، اتباع خارجی به جز شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و مالی، اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین از یکم ژانویه سال 2020 اقامت موقت گردشگری را به مدت یک سال اخذ خواهند کرد.

مطابق این طرح جدید، متقاضیان تمدید اقامت موقت توریستی تنها می توانند حداقل پس از گذشت یک سال از سرانجام مهلت اقامت یک ساله توریستی خود دوباره به دریافت این اقامت مراجعه نمایند.

به گفته مسئولین اداره مهاجرت ترکیه، مراجعت هایی که قبل از تاریخ یکم ژانویه 2020 انجام گرفته است، ولو تاریخ رجوع آن ها بعد از این تاریخ نیز موکول شده باشد، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بر این اساس، اتباع خارجی از جمله شهروندان ایران می توانند پس از سرانجام مهلت اقامت موقت توریستی، طبق مقررات موجود بین کشور متبوع و ترکیه به کشور ورود و خروج نمایند. اتباع خارجی در هر 180 روز سال مجموعا می توانند 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند.

در همین زمینه متقاضیان در صورت سرانجام مهلت اقامت توریستی شان و حائز بودن شرایط لازم می توانند از موارد دیگری مانند تحصیل، مالکیت اموال غیرمنقول یا اجازه کار که در سایت www.goc.gov.tr نیز اعلام شده است، اقامت ترکیه را اخذ کند.

منبع: چمدان
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 653

به "شرایط تمدید اقامت توریستی ترکیه تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تمدید اقامت توریستی ترکیه تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید