سازمان منع تسلیحات شیمیایی مسمومیت دو شهروند انگلیسی با عامل اعصاب را تایید کرد

به گزارش سفر به روسیه، دیده بان جهانی تسلیحات شیمیایی یافته های مقام های انگلیسی مبنی بر اینکه عامل اعصاب نوویچوک یک شخص را کشته و فرد دیگری را ماه ژوئن در شهر آمسبری در انگلستان مسموم نموده، تایید کرد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی مسمومیت دو شهروند انگلیسی با عامل اعصاب را تایید کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان منع تسلیحات شیمیایی سه شنبه اعلام نمود آزمایش های آنها نشان می دهد عامل اعصاب به کار رفته در انگلیس همچنین از همان نوع ماده شیمیایی سمی است که در نمونه های مرتبط با مسمومیت ماه مارس سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه و دخترش یولیا در نزدیکی سالزبری پیدا شد.

در حالی که سازمان منع تسلیحات شیمیایی علنا نامی از این عامل اعصاب نبرده است، انگلیس پیشتر آن را ماده نوویچوک دانسته است که یک ماده سمی کشنده ساخت اتحاد جماهیر شوروی حین جنگ سرد بوده است. داون استرگس و چارلی رولی، دو فردی هستند که ماه ها بابت مسمومیت بستری بودند. استرگس نهایتا مرد.

در گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی آمده است که این نهاد نتوانست تعیین کند که آیا ماده نوویچوک که برای مسموم کردن جاسوس سابق روسیه استفاده شد از همان ماده ای بود که بعدا باعث کشته شدن استرگس و بیماری رولی شد یا خیر.

انگلیس، روسیه را بابت مسمومیت اسکریپال متهم می نماید؛ اتهامی که مسکو آن را تکذیب می نماید. جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس مجددا پس از انتشار گزارش این سازمان به روسیه تاخت. او گفت: بی پروایی دولت روسیه در استفاده از یک عامل اعصاب در بریتانیا و بی توجهی کامل به ایمنی مردم، وحشتناک و غیر مسوولانه است. ما با خانواده داون استرگس و چارلی رولی همدردی می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 26

به "سازمان منع تسلیحات شیمیایی مسمومیت دو شهروند انگلیسی با عامل اعصاب را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان منع تسلیحات شیمیایی مسمومیت دو شهروند انگلیسی با عامل اعصاب را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید