رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:16 مورد مثبت ویروس کرونا در خراسان شمالی

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از 16 مورد مثبت ویروس کرونا در این استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:16 مورد مثبت ویروس کرونا در خراسان شمالی

دکتر سید احمد هاشمی در ارائه گزارش زنده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان شمالی که با حضور استاندار برگزار گشت، گفت: تا به امروز غربالگری ویروس کرونا در استان برای 12 هزار و 278 نفر از طریق تب سنج اجرا شده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد 40 درصد از ابتلاها در بیمارستان ها اتفاق افتاده است، بنابراین از مردم درخواست داریم ابتدا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا بعد از بررسی شرایط در صورت نیاز فرد بیمار به بیمارستان منتقل شوند.

هاشمی ادامه داد: بیمارستان امام حسن(ع) در بجنورد را به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص داده ایم، در شهرستان شیروان نیز به زودی یک بیمارستان برای این بیماران تخلیه خواهد شد.

ورود 15 هزار لیتر الکل در استان

رضا فیروزه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: 15 هزار لیتر الکل وارد استان شده است.

وی افزود: با کمک واحدهای تولیدی از دیروز تولید روزانه شبانه سه هزار ماسک قابل شست و شو با نظارت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بجنورد کلید خورده است.

فیروزه همچنین به تلاش های استان برای تامین نیازهای مردم به مواد شوینده و بهداشتی با همکاری واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: این سازمان بر نحوه توزیع و قیمت های اقلام مورد نیاز نظارت خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 797

به "رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:16 مورد مثبت ویروس کرونا در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:16 مورد مثبت ویروس کرونا در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید