دانشجویان تهرانی در حمایت از مطالبات کارگران هفت تپه و هپکو تجمع کردند

به گزارش سفر به روسیه، جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از مطالبات کارگران کارخانه های هفت تپه، آذرآب، هپکو و کشت و صنعت دشت مغان در خیابان انقلاب تجمع کردند.

دانشجویان تهرانی در حمایت از مطالبات کارگران هفت تپه و هپکو تجمع کردند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران غلامی فعال دانشجویی دانشگاه تهران در تجمع دانشجویان تهرانی که در حمایت از مطالبات کارگران هپکو، آذرآب، هفت تپه و کشت و صنعت دشت مغان برگزار گشت، گفت: دادستان اهواز به عنوان مدعی العموم باید پیگیر مسائل کارگران باشد نه اینکه به عنوان مدعی الخصوص مسائل سرمایه دار رانتی را پیگیری کند. چرا برای کارگران پرونده سازی می کنید و چرا برای کارگران هفت تپه که در داخل کارخانه تجمع کرده اند حکم اخلال در نظم عمومی صادر می شود مگر کارگر چه کرده است؟ چه بلایی بر سر صنعت این کشور آورده اید چه کسی باید پاسخگو باشد.

وی افزود: آقای روحانی در نامه خود تاکید می کند مسائل هپکورا حل کنید، اما چرا این مسائل را پیگیری نمی کنند چرا افکار عمومی را فریب می دهید.

غلامی اظهار کرد: ما از جریان دانشجویی و مردم انقلابی می خواهیم پیگیر مطالبات کارگران باشند امروز نزدیک به 30 روز است که کارگران هفت تپه، آذرآب و آلومینیوم تحصن کرده اند این کارگران انقلابی هستند و مطالبات آن ها به حق است. رهبر معظم انقلاب نیز بر پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرده اند.

وی افزود: آقایان دولتی باید پاسخگوی وضع موجود باشند و قوه قضاییه نیز باید با مسببان این وضعیت برخورد کند.

وی خطاب به نیروی انتظامی نیز گفت: کارگران زحمتکش سربازان جنگ اقتصادی هستند با این وجود نیروی انتظامی باید نسبت به هتک حرمت کارگران کمی حساس تر بوده و برخورد آن ها با کارگران نرم تر باشد. کارگر دشمن نیست کارگر سرباز جنگ اقتصادی است؛ بنابراین در کجای دنیا و کدام عقل سلیم در اوج جنگ اقتصادی سرباز خود را دستگیر و زندانی می کند.

این فعال دانشجویی دانشگاه تهران خطاب به فرمانده انتظامی اراک گفت: آقای مختاری برای چه کارگران و جریان دانشجویی اراک را تهدید می کنید مگر نه اینکه کارگران زحمتکش هپکو فرزندان این انقلاب هستند و مگر نه اینکه شعار های آن ها شعار های این انقلاب است.

غلامی شرح داد: مردم دردمند انقلابی باید نسبت به وضعیت صنعت کشور حساس باشند باید دید که چگونه صنعت را به زمین می زنند و کارگران را بیچاره می کنند و صدای آن ها هم به هیچ جا نمی رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 429

به "دانشجویان تهرانی در حمایت از مطالبات کارگران هفت تپه و هپکو تجمع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان تهرانی در حمایت از مطالبات کارگران هفت تپه و هپکو تجمع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید