خبرنگاران 33 واحد آسیب دیده کردستان تسهیلات حمایتی کرونا دریافت کردند

به گزارش سفر به روسیه، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان گفت: تا به امروز 33 واحد صنفی این استان، تسهیلات حمایتی دولت ویژه کسب و کارهای شدیدا آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را دریافت نموده اند.

خبرنگاران 33 واحد آسیب دیده کردستان تسهیلات حمایتی کرونا دریافت کردند

کمال حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در این استان 19 هزار و 479 واحد صنفی دارای شرایط استفاده از تسهیلات حمایتی دولت به کسب و کارهای شدیدا آسیب دیده شناسایی شده که تا به امروز یک هزار و 889 واحد با سه هزار و 184 نفر شاغل در سامانه کارا ثبت نام نموده اند.

وی اضافه نمود: این تعداد با 340 میلیارد ریال تسهیلات مورد احتیاج به 11 بانک های عامل معرفی شده اند که به 33 واحد با 56 نفر شاغل پنج میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات توسط 2 بانک عامل تجارت و صادرات پرداخت شده است.

حسینی با بیان اینکه پنج میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده حدود 2.5 درصد از 200 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده کل کشور است، اضافه نمود: با توجه به آنالیز های انجام شده شرایط استان کردستان به نسبت سایر مناطق در حد میانگین کشور است اما با توجه به انتظارات رضایت بخش نیست.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان یادآور شد: مجموعه دولت انتظار دارد 11 دستگاه اجرایی متولی آنالیز کسب و کارهای آسیب دیده را تسریع ببخشند و بانک های عامل نیز هر چه سریعتر نسبت به پرداخت چهار هزار و 360 میلیارد ریال تسهیلات سهم استان به این واحدها اقدام نمایند.

وی تاکید نمود: همچنین از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز انتظار داریم تمام واحدها و کسب و کارها را مشمول استفاده از این خدمت کند چرا که بعضی از واحدها در جریان تعطیلی مجتمع های تجاری از جمله پاساژها به همراه 14 رسته مورد تایید، آسیب دیده اند.

مبلغ تسهیلات حمایتی دولت شامل 120 میلیون ریال برای کسب و کارهای آسیب دیده و 160 میلیون ریال برای واحدهایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده اند است که 70 درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه های دستمزد و 30 درصد آن برای سایر هزینه های عملیاتی مرتبط با کسب و کار در نظر گرفته شده است.

بانک های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، پارسارگاد، اقتصاد نوین، سینا، شهر، حکمت و موسسه های کوثر و ملل بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات حمایت از کرونا مشخص شده اند.

14 رسته شغلی از جمله مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، فراوری و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و آکادمی های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب های شیوع ویروس کرونا هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1053

به "خبرنگاران 33 واحد آسیب دیده کردستان تسهیلات حمایتی کرونا دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 33 واحد آسیب دیده کردستان تسهیلات حمایتی کرونا دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید