خبرنگاران ساخت مسکن برای معلولین و زنان سرپرست خانوار با همکاری سه نهاد

به گزارش سفر به روسیه، تهران - خبرنگاران - آیین امضای تفاهم نامه مشارکت ساخت مسکن برای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) امضا شد.

خبرنگاران ساخت مسکن برای معلولین و زنان سرپرست خانوار با همکاری سه نهاد

جهت دریافت خدمات آلاچیق های فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور روز یکشنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه که سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم انبیاء (ص) و علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور داشتند گفت: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تا کنون 123 هزار واحد مسکونی برای واگذاری به مددجویان تحت پوشش این سازمان احداث شده است که تا کنون از این تعداد، 87 هزار واحد در دولت کنونی واگذار شده است.

وی اضافه نمود: براین اساس سعی شده است که در سالهای 98 و 99 شتاب بیشتری به این کار داده گردد، به گونه ای که در 16 ماه اخیر، 21 هزار واحد مسکونی جهت واگذاری به مدد جویان این سازمان احداث شده است.

قبادی دانا با اشاره به اینکه احداث واحدهای مسکونی با یاری نهادها و سازمانهایی همچون؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، انجمن خیرین و غیره اجرا شده است بیان نمود: سعی شده برای مناطق صعب العبور و مرزی از قرارگاه نیروی زمینی سپاه وستاد محرومیت زدایی سپاه نیزیاری های ویژه گرفته گردد.

برای ساخت مسکن مددجویان در شهرهای زیر 25 هزار نفر و مناطق روستایی مسائل کمتری داریم

رییس سازمان بهزیستی کشور، بیان نمود: برای ساخت مسکن مددجویان در محدوده شهرهای زیر 25 هزار نفر و مناطق روستایی با توجه به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مناطق فعالیت دارد مسائل کمتریی وجود دارد اما مسائلی برای مسکن مددجویان در حوزه های شهری به دلیل عدم امکان تسهیلات بانکی برای آنها وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه قول مساعد در این خصوص داده است.

وی خاطر نشان کرد : تا به امروز 14 هزار خانواده دارای دو معلول و بیشتر شناسایی شده که برای ساخت مسکن این تعداد خانوار تسهیل گری اجرا شده است به طوریکه از سال 94 برای 8 هزار و 800 خانواده دارای دو معلول خانه احداث شده است که قرار است با تفاهم خوبی که بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس بنیاد مستضعفان در روزهای گذشته اجرا شده است عملیات احداث واحدهای مسکونی برای سایر خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر نیز تا انتها سالجاری انجام گردد.

وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه قرار است عملیات احداث و واگذاری هزار و 500 واحد مسکونی در فاز یک در قالب تفاهم نامه بین سه نهاد سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم الانبیا که برای ساخت 15 هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستاها با مساحت 50 تا 60 متر برای خانواده های دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که دهک درآمدی آنها یک، دو و سه بود آغاز گردد.

به گفته وی، صفر تا صد کار طراحی، ساخت و صدور پروانه ساخت این تعداد واحد مسکونی توسط سه نهاد بهزیستی، بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم الانبیا انجام می گردد.

قبادی دانا، با بیان اینکه تامین زمین توسط خود مددجو صورت خواهد گرفت، گفت: طبق برآورد اجرا شده هزینه ساخت هر متر مربع ساخت مسکن یک میلیون و 500 هزار تومان است که 75 درصد توسط بهزیستی و 25 درصد توسط قرارگاه خاتم الانبیا تامین می گردد، همچنین اگر خانواده معلولی زمین نداشته باشد توسط بنیاد مسکن تامین می گردد.

وی با ابراز امیدواری از واگذاری این تعداد واحدهای مسکونی تا انتها سالجاری اضافه نمود : قرار است اخذ معافیت انشعاب آب و برق و عوارض صدور پروانه ساختمانی هم با همکاری نزدیک سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن صورت بگیرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور توضیح داد: طراحی و تهیه نقشه های فازهای یک و دو و همچنین مناسب سازی بر عهده قرارگاه خاتم انبیاء خواهد بود.

به گفته قبادی دانا، سال گذشته نیز تفاهم نامه ساخت 20 هزار واحد مسکونی امضا شد که 13 هزار واحد آن در حال احداث است و 7 هزار واحد هم تحویل مددجویان این سازمان داده شده است.

وی در مورد تامین اعتبار احداث هزار و 500 واحد مسکونی برای خانوارهای دارای معلولیت شدید و خیلی شدید گفت: بودجه این پروژه 100 میلیارد تومان است که توسط سازمان برنامه و بودجه و ستاد هدفمندی یارانه ها تامین شده است.

رسیدگی به شرایط محرومین ازماموریتهای قرارگاه خاتم انبیاء است

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء(ص) در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه این قرارگاه در کنار اجرای ابر پروژهها در سطح کشور، ماموریت رسیدگی به شرایط محرومین را نیز تعریف نموده است گفت: قرارگاه خاتم انبیاء در حاشیه فعالیت های خود در جهت محرومیت زدایی، شناسایی روستاهای کمتر برخوردارو برطرف مسائل مردم نیز گام هایی بر می دارد.

وی اضافه نمود: در این راستا، طرح هایی عمرانی مثل؛ احداث پل، مدرسه، خانه بهداشت و غیره از سوی این قرار گاه صورت می گیرد.

محمد بیان داشت: علاوه براین طرح ها، بسته های حمایتی و معیشتی، فرهنگی و بهداشت نیز داریم. همچنین بحث اشتغال زایی و کشاورزی نیز در ماموریت کاری این قرارگاه قراردارد.

اختصاص 50 میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به این پروژه

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: قصد ما امروز آغاز مشارکت سه نهاد است که این هم افزایی نهادها و دستگاهها برای امر خیر که منافع آن بطور مستقیم به مردم می رسد را به فال نیک می گیریم.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه علاوه بر تفاهم نامه سال گذشته این نهاد با سازمان بهزیستی است اضافه نمود: قرار است 50 میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به این طرح اختصاص یابد.

وی بیان داشت: شاید از این تعداد واحد مسکونی (هزار و 500)، حدود 500 تا 600 خانوار از زمین رایگان در روستاها استفاده نمایند. علاوه براین اگر امکان دریافت تسهیلات وام داشته باشند به این منابع اضافه نموده خواهد شد.

تابش خاطر نشان کرد: در صورت احتیاج، این بنیاد آماده پرداخت رقم های بلاعوض خواهد بود تا در مدت کوتاه این طرح عملیاتی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 938

به "خبرنگاران ساخت مسکن برای معلولین و زنان سرپرست خانوار با همکاری سه نهاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت مسکن برای معلولین و زنان سرپرست خانوار با همکاری سه نهاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید