خبرنگاران اعضای بدن جوان 34 ساله قمی اهدا شد

به گزارش سفر به روسیه، قم - خبرنگاران - مسئول واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک جوان 34 ساله در قم که به علت حادثه تصاف دچار مغزی شده بود، اهدا شد.

خبرنگاران اعضای بدن جوان 34 ساله قمی اهدا شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی گفت: این جوان قمی که به علت تصادف با موتور سیکلت دچار خونریزی مغزی شده بود به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان فرقانی منتقل و با وجود تلاش کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

وی اضافه نمود: با رضایت خانواده ایثارگر و نوعدوست آن مرحوم، اعضا و نسوج وی به چندین بیمار بدحال در لیست انتظار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زندگی و حیات دوباره بخشید.

وی گفت: این هشتمین اهدا عضوی است که طی سال جاری در قم انجام می شود و در سال 98 نیز 14 بیمار مرگ مغزی از این استان جهت اهدای عضو به تهران اعزام شده است.

متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سامانه واحد فراهم آوری اعضای پیوندی به نشانی اینترنتی www.ehda.ir مراجعه کنند.

اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی بافت های بدن از جمله پوست و قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1181

به "خبرنگاران اعضای بدن جوان 34 ساله قمی اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعضای بدن جوان 34 ساله قمی اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید