خبرنگاران استفاده هند از یوگا به عنوان سپر محافظ در برابر کرونا

به گزارش سفر به روسیه، تهران - خبرنگاران - با گسترش موج جدید ویروس کوید-19 در جنوب آسیا دولت هند تصمیم گرفته است با گسترش ورزش یوگا به عنوان سپر محافظ شهروندان برای مقاومت جسمی و روحی در برابر این بیماری مهلک استفاده کند.

خبرنگاران استفاده هند از یوگا به عنوان سپر محافظ در برابر کرونا

نارندا مودی نخست وزیر هند روز یکشنبه در ویدیویی در یوتیوب با توصیه به شهروندان کشورش به انجام مجدانه ورزش یوگا، از آنها خواست از این ورزش برای تقویت توان جسمی و روحی خود استفاده نمایند.

به گزارش پایگاه خبری آلمانی زبان او آر اف اتریش از دهلی نو، وی از یوگا به عنوان سپر محافظ در برابر ویروس جدید کرونا یاد و آن را عاملی قوی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن در براب این ویروس مهلک توصیف کرد.

مودی در این پیغام ویدیویی که همزمان با روز دنیای یوگا و در بحبوحه افزایش ابتلا به ویروس کرونا در هند منتشر شد گفت: همه ما می دانیم که تا به امروز در هیچ جای دنیا واکسنی برای این ویروس کشف نشده است، از اینرو در حال حاضر تنها یک سیستم ایمنی قوی بدنی می تواند به عنوان سپر محافظ از هر انسانی و اعضای خانواده اش محافظت کند.

نخست وزیر هند، یوگا را به عنوان دوستی قابل اعتماد برای هر شخص برای ایجاد این سپر محافظت نماینده توصیف کرد و گفت: من خودم یک مشتاق جدی برای انجام یوگا هستم و مدت ها است که از مزایای این ورزش باستانی هند بهره می برم تا با یاری آن بتوانم از شر هرگونه ضعف جسمی و روحی در امان بمانم.

از آنجایی که تحمل بیماری کرونا به سبب عدم وجود واکسن پیشگیری و یا دارو برای درمان آن، احتیاج به توان جسمی و به ویژه روحی بالا دارد روانشناسان به جوامع انسانی تاکید می نمایند تا از ورزش هایی خاص همچون یوگا و دیگر ورزش های تقویت روحیه در کشورهای شرقی یاری بگیرند.

براساس این گزارش، زمانی که نخست وزیر هند در سال 2014 به این سمت منصوب شد دستور داد تا وزارت خانه ای مستقل برای توسعه ورزش های یوگا، آیورودا و دیگر ورزش های سنتی هند برای تقویت سلامتی جسمی و روحی شهروندان ایجاد گردد.

مودی نخستین کسی بود که پاسداشت روز دنیای یوگا را به سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد. این روز برای نخستین بار در 21 ژوئن سال 2015 گرامی داشته شد.

معمولاً انبوه جمعیت مردم نه تنها در هند بلکه در سرتاسر دنیا برای مراسم عمومی یوگا جمع می شوند.

اما سال جاری به دلیل همه گیری ویروس کرونا، مودی از مردم خواست که یوگا را در خانه های خود انجام دهند.

مودی در سپتامبر سال 2014، در نخستین سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، خواهان اعلام روزی به عنوان روز بین المللی یوگا شد و سازمان ملل در دسامبر همان سال، 21 ژوئن را به عنوان روز بین المللی یوگا نامگذاری و اعلام عمومی کرد.

130 کشور دنیا از پیش نویس قطعنامه اعلام روز یوگا حمایت کردند.

شرکت نمایندگان در این برنامه ورزشی در واقع 15 عمل یوگا را در مدت حدود 20 دقیقه انجام می دهند.

دولت هند همچنین حدود 50 مربی یوگا را به کشورهای مختلف به منظور برگزاری برنامه یوگا در نمایندگی هند در این کشورها اعزام نموده است.

دولت مرکزی هند همچنین نامه ای را به دولت های ایالتی این کشور ارسال نموده و به آنها در خصوص یاری اقتصادی برای برگزاری روز بین المللی یوگا اطمینان داده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1009

به "خبرنگاران استفاده هند از یوگا به عنوان سپر محافظ در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده هند از یوگا به عنوان سپر محافظ در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید