حکم دادگاه سعودی درباره پرونده خاشقجی تمسخر گستاخانه عدالت است

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، رسانه آمریکائی واشنگتن پست در مقاله ای در واکنش به صدور حکم دادگاه فرمایشی سعودی پیرامون قتل جمال خاشقجی در گزارشی نوشت: عربستان سعودی در رابطه با پرونده قتل جمال خاشقجی، حکمی صادر کرد که به معنای تمسخر گستاخانه عدالت است.

حکم دادگاه سعودی درباره پرونده خاشقجی تمسخر گستاخانه عدالت است

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

واشنگتن پست در این گزارش از عدم صدور حکم برای احمد العسیری و سعود القحطانی 2 مقام اطلاعاتی سابق نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز انتقاد نموده است.

در این گزارش با بیان اینکه حکم صادر شده توهین به خانواده خاشقجی نیز به شمار می رود، آمده است: حکم دادگاه توهین به خانواده خاشقجی، کنگره دو حزبی آمریکا و تمامی کسانی است که به دنبال حسابرسی واقعی در خصوص این پرونده بودند.

همچنین در بخش دیگری از مقاله تاکید شده است: این حکم برای مقام بی پروای سعودی (محمد بن سلمان) حاوی این پیغام است که ماجراجویی تو بدون پاسخ خواهد بود.

واشنگتن پست همچنین از رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی نیز انتقاد نموده است.

لازم به ذکر است دادستان کل عربستان سعودی دیروز خاطرنشان کرد که 5 نفر از متهمان پرونده قتل خاشقجی به اعدام و 3 مظنون نیز مجموعا به 25 سال حبس محکوم شده اند.

سعود القحطانی از نزدیکان و مشاور محمد بن سلمان، احمد العسیری رئیس سابق سازمان اطلاعات و محمد العتیبی سرکنسول عربستان سعودی در استانبول که احتمال نقش آنان در این جنایت وجود دارد، توسط دادگاه مذکور تبرئه شده اند!

جمال خاشقجی روزنامه نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون نویس واشنگتن پست دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در 20 اکتبر همان سال قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تایید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از درگیری با چند نفر در داخل کنسولگری فوت نموده و 18 شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه 31 اکتبر سال گذشته طی بیانیه ای خاطرنشان کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه قبلی خفه و کشته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 634

به "حکم دادگاه سعودی درباره پرونده خاشقجی تمسخر گستاخانه عدالت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم دادگاه سعودی درباره پرونده خاشقجی تمسخر گستاخانه عدالت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید