حزب الله عراق پس از تحصن مقابل سفارت آمریکا: نیروهای خارجی را اخراج می کنیم

به گزارش سفر به روسیه، ایسنا نوشت: حزب الله عراق در بیانیه ای گفت، درخواست نخست وزیر مبنی بر تغییر مکان تحصن در ازای اخراج نیروهای خارجی را پاسخ گفتیم.

حزب الله عراق پس از تحصن مقابل سفارت آمریکا: نیروهای خارجی را اخراج می کنیم

به گزارش سومریه نیوز، حزب الله عراق در این بیانیه با اعلام تغییر محل تحصن تاکید کرد، فعالیت مجلس را طی روزهای آینده برای تدوین قانون اخراج نیروهای خارجی در عراق دنبال خواهیم کرد.

در این بیانیه آمده است، بعد از آنکه مردم آزاده عراق دولت آمریکا را در مقابل بزرگترین سفارتش و مرکز جاسوسی جهان خوار کردند، گردان های حزب الله از ملت عراق که در این صحنه رویارویی با دشمن شرکت کردند قدردانی می کند و این رویکرد و اقدام دلاورانه بی نظیر را پاس می دارد.

مقامات عراقی روز چهارشنبه اعلام کردند که توانسته اند امنیت را در مقابل ساختمان سفارت آمریکا در بغداد برقرار سازند. این منابع بر خروج همه عناصر حزبی از محوطه هیات دیپلماتیک تاکید کردند.

به همین دلیل، محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق با بیان اینکه پیام معترضان در مقابل سفارت امریکا در بغداد را دریافت کرده تاکید کرد، امنیت خروج تظاهرکنندگان ضروری است.

الحکیم روز چهارشنبه در توییتی نوشت، مسئولیت حفاظت از دیپلمات ها، هیات های دیپلماتیک و سفارت های آنها بر عهده دولت عراق است. وی گفت با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق درباره سرانجام دادن به اعتراضات مقابل سفارت آمریکا و امنیت شهروندان و تاسیسات مصاحبه کرده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 685

به "حزب الله عراق پس از تحصن مقابل سفارت آمریکا: نیروهای خارجی را اخراج می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب الله عراق پس از تحصن مقابل سفارت آمریکا: نیروهای خارجی را اخراج می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید