جمالی: تروریسم مالی و مناقشات منطقه محورهای اصلی سخنرانی روحانی در سازمان ملل باشد

به گزارش سفر به روسیه، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصور می کنم روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل از موضع برحق جمهوری اسلامی در برجام و تعهدات و خویشتن داری بیش از حد کشورمان در این توافق نامه و خروج ایالات متحده از آن سخن به میان خواهد آورد.

جمالی: تروریسم مالی و مناقشات منطقه محورهای اصلی سخنرانی روحانی در سازمان ملل باشد

محمدجواد جمالی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: فکر می کنم جلسه سال جاری مجمع عمومی سازمان ملل تحت تاثیر چند موضوع اساسی باشد که اولین آن مسائل منطقه از جمله تحریم های بی سابقه آمریکا علیه جمهوری اسلامی مانند تحریم آقای ظریف و محدودیت های ایجاد شده برای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان است.

وی موضوعاتی نظیر درگیری های یمن، سوریه و افغانستان و تنش ها در منطقه را از دیگر موضوعاتی برشمرد که در اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل بر روی آنها بحث و آنالیز خواهد شد.

جمالی با بیان اینکه تصور می کنم روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل از موضع برحق جمهوری اسلامی در برجام و تعهدات و خویشتن داری بیش از حد کشورمان در این توافق نامه و خروج ایالات متحده از آن سخن به میان خواهد آورد، یادآور شد: همچنین به نظر می رسد رئیس جمهور از تروریسم مالی که در پی تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران به ویژه بیماران عزیز کشورمان که از داروهای خاص محروم شده اند، صحبت کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی موضوع بعدی مورد بحث در این مجمع را تشنج آفرینی در خلیج فارس توسط بعضی کشورهای منطقه و متحدان این کشورها برشمرد و گفت: بهانه تراشی برای حضور نظامی به عنوان ائتلاف برای تامین امنیت خلیج فارس هر چند موضع نظام جمهوری اسلامی در این خصوص کاملا معین است نیز می تواند یکی دیگر از موضوعاتی باشد که توسط روحانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

جمالی تاکید نمود: سعودی ها به عنوان کشوری که بیشترین جنایات را علیه زنان و بچه ها بی دفاع یمنی مرتکب شده اند و تمامی مجامع حقوق بشری در قبال این جنایات دم فروبسته اند امروز که کوچکترین دفاع یمنی ها را در قبال کشورشان می بینند آن هم نه در برابر مردم عربستان بلکه در موضع مالی سر و صدا به پا کردند و در این رابطه قصد دارند جای مظلوم و ظالم را عوض نمایند از سوی دیگر تنها چند دقیقه بعد از حمله انصارالله و بدون هیچ آنالیز ایران را متهم به این حمله می نمایند چرا که می خواهند اقدامات افراطی خود را پشت نفاق حمایت از صادرات انرژی و مسائلی از این قبیل پنهان نمایند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه باید در این اجلاس در رابطه با اتهامات سعودی ها علیه کشورمان نهایت کوشش خود را داشته باشند، توضیح داد: متاسفانه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از جمله افراطی های شبیه به ترامپ است که امروز با موضع گیری های منفی علیه جمهوری اسلامی در رابطه با مسائل منطقه، به ویژه موضوع حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نقش پررنگی ایفا می نماید.

وی در سرانجام گفت: بنابراین فکر می کنم در رابطه با مسائلی همچون برجام، تروریسم مالی، یمن، تامین امنیت خلیج فارس و حملات انجام شده به آرامکو مواضع به حق جمهوری اسلامی را شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 401

به "جمالی: تروریسم مالی و مناقشات منطقه محورهای اصلی سخنرانی روحانی در سازمان ملل باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمالی: تروریسم مالی و مناقشات منطقه محورهای اصلی سخنرانی روحانی در سازمان ملل باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید