توسعه خدمات لیزینگ برای بازارسازی محصولات دانش بنیان

به گزارش سفر به روسیه، تهران- خبرنگاران- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: ارایه خدمات لیزینگ به خریداران محصولات دانش بنیان در دستور کار این صندوق قرار گرفته است.

توسعه خدمات لیزینگ برای بازارسازی محصولات دانش بنیان

به گزارش روز شنبه گروه علمی خبرنگاران از صندوق نوآوری وشکوفایی، دکترعلی وحدت در چهارمین دور از سلسله نشست های صندوق نوآوری وشکوفایی شرکت های بزرگ دانش بنیان با حضور نمایندگانی از شرکت های دانش بنیان حوزه نفت و گاز اضافه کرد: دلیل برگزاری این نشست ها حل مستقیم مسائل اقتصادی شرکت های دانش بنیان است. صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه نفت طی دو تا سه ماه گذشته رایزنی های خوبی را با بازیگران این عرصه داشت و کوشش کرد تا امکان تلفیق منابع و راهنمایی بودجه های پژوهشی به سمت شرکت های دانش بنیانی این بخش را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه رسالت صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت های دانش بنیان است، گفت: درهمین ارتباط برای رفع مسائل شرکت های دانش بنیان کوچک، ظرفیت صندوق های پژوهش وفناوری درکشورفعال شده است، طوریکه حدود هزارمیلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق های پژوهش وفناوری اعتبار تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه تحریم ها به رغم تمامی مسائلی که برای کشور ایجاد نموده، فرصت خوبی را برای شرکت های دانش بنیان فراهم آورده است، اضافه کرد: تحریم شرایط خوبی را برای شرکت های داخلی ایجاد نموده است و در این شرایط شرکت های دانش بنیان باید خود را به صنایع داخلی تحمیل نمایند و دراین میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری کوشش می نماید تا مشکل تامین اقتصادی شرکت ها را حل نماید.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری توضیح داد: هدف از برقراری ارتباط با شرکت های بزرگ دانش بنیان این است که به صورت موردی مسائل آنها را آنالیز کنیم وهمکاری بین این شرکت ها و اکوسیستم را توسعه دهیم، اگرچه حل تمامی مسائل شاید امکان پذیر نباشد اما به صورت موردی در کوشش برای برقراری تعامل با شرکت های بزرگ دانش بنیان هستیم تا مسائل آنها را رفع کنیم.

به گفته وحدت، عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی طی چندماه گذشته نشان از رشد قابل ملاحظه در پذیرش و ارزیابی طرح ها دارد و درهمین راستا بانک های بزرگ با هدف حمایت حداکثری از شرکت های دانش بنیان همکاری خوبی با صندوق دارند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درباره اقدامات این صندوق در راستای رفع مسائل شرکت های دانش بنیان گفت: بسیاری از قوانین دست وپاگیر دراین حوزه به صورت موردی درحال رفع شدن است، به علاوه در بحث سرمایه گذاری، ابزار بیمه سرمایه گذاری و پوشش ریسک در حال ایجاد است.

وی ادامه داد: همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی، بسته های ویژه ای را برای شتاب دهنده ها در سراسر کشور درنظر گرفته است و در این راستا شرکت های بزرگی که تمایل به راه اندازی شتاب دهنده ها دارند، می توانند از این بسته های حمایتی استفاده نمایند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازارسازی برای محصولات دانش بنیان یک مشکل جدی است که صندوق نوآوری و شکوفایی برای رفع آن برنامه هایی را در دستور کار دارد، توضیح داد: در این زمینه به دنبال آن هستیم که شرکت های خریدار محصولات دانش بنیان بتوانند از خدمات لیزینگ صندوق نوآوری استفاده نمایند و شرکت های دانش بنیان در هنگام مذاکره، بسته های اقتصادی به خریدار ارائه دهند.

علمی ** 9340**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 179

به "توسعه خدمات لیزینگ برای بازارسازی محصولات دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه خدمات لیزینگ برای بازارسازی محصولات دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید