تهدید خانواده فعال سیاسی عربستانی به خاطر توئیت هایش درباره بحران میان ریاض و اوتاوا

به گزارش سفر به روسیه، یک فعال عربستانی مقیم کانادا اظهار داشت، مقامات سعودی خانواده اش را به خاطر توییت هایش درخصوص بحران دیپلماتیک ریاض با اوتاوا تهدید نموده اند.

تهدید خانواده فعال سیاسی عربستانی به خاطر توئیت هایش درباره بحران میان ریاض و اوتاوا

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

فعال عربستانی مقیم کانادا خاطرنشان کرد: مسئولان سعودی به منزل برادرم یورش آوردند و از وی خواستند که مرا قانع کند تا توییت هایم درخصوص بحران دیپلماتیک میان کانادا و عربستان را پاک کنم و برادرم را تهدید کردند که اگر این کار را انجام ندهد به زندان فرستاده می گردد.

عبدالعزیز توضیح داد، بستگانش به وی اطمینان داده اند که اعضای خانواده اش در امنیت کامل هستند ، اما وی تا به امروز نتوانسته با برادر یا دوستانش تماس برقرار کند.

وی یک فعال برجسته سیاسی است که در سال 2014 میلادی پناهندگی سیاسی در کانادا را گرفت و این تهدیدات وی را از ادامه سخن گفتن در مورد اختلافات دیپلماتیک میان ریاض و اوتاوا متوقف نخواهد کرد.

عبدالعزیز فعالیت سیاسی خود را در سال 2009 میلادی هنگامی که به منظور تدریس زبان انگلیسی به کانادا رفت، شروع کرد اما در سال 2013 میلادی مقامات سعودی بورسیه تحصیلی وی را متوقف کردند و از وی خواستند که به کشورش بازگردد؛ امری که عبدالعزیز را وادار به درخواست پناهندگی در کانادا به خاطر ترس از جانش کرد.

در زمانی که عبدالعزیز به انتقاد کردنش از دولت عربستان و توییت هایش درخصوص اختلافات دیپلماتیک اخیر با کانادا ادامه می دهد بعضی از کاربرانی که وی را در فضای مجازی دنبال می نمایند از وی خواستند که پس از تهدید کردن اعضای خانواده اش توسط مقامات سعودی فعالیت های سیاسی اش را متوقف کند، اما این فعال سیاسی عربستانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برادران و دوستانم مهم تر از هزاران دانش آموزی نیستند که زندگی خود را از دست داده اند و باارزش تر از هزاران تن از بازداشتی هایی که ظالمانه در زندان ها بازداشت شده اند، نیستند.

بحران میان کانادا و عربستان بعد از آن شروع شد که اوتاوا، خواستار آزادی فوری فعالان مدنی بازداشت شده در عربستان شد؛ خواسته ای که از سوی ریاض مداخله در امور داخلی اش قلمداد شد و در نهایت به قطع شبه کامل روابط دو کشور انجامید.

روابط دیپلماتیک و تجاری ریاض با کانادا به حالت تعلیق درآمد و مقامات عربستانی از حدود 7 هزار دانشجوی عربستانی خواستند تا اوتاوا را ترک نمایند.

منبع: خبر فوری
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 760

به "تهدید خانواده فعال سیاسی عربستانی به خاطر توئیت هایش درباره بحران میان ریاض و اوتاوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید خانواده فعال سیاسی عربستانی به خاطر توئیت هایش درباره بحران میان ریاض و اوتاوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید