تعامل ملی ذیل پرچم هویت ملت ایران، پادزهر توطئه دشمنان در ایجاد انشقاق ملی است خبرنگاران

به گزارش سفر به روسیه، علی باقری کنی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران زرتشتی، مسیحی و کلیمی در کنار مسلمان در برهه های مختلف در یک جبهه دوشادوش یکدیگر در مقابل دشمن ایستاده اند، گفت:تعامل ملی ذیل پرچم هویت ملت ایران، پادزهر توطئه دشمنان در ایجاد انشقاق ملیاست.

تعامل ملی ذیل پرچم هویت ملت ایران، پادزهر توطئه دشمنان در ایجاد انشقاق ملی است خبرنگاران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون امور بین الملل قوه قضائیه عصر امروز (دوشنبه) از شعبه ویژه حل اختلاف زرتشتیان در تهران بازدید و با عوامل اجرایی این مرکز تبادل نظر کرد.

باقری کنی در این ملاقات با اشاره اینکه تمامی اقلیت های دینی اعم از زرتشتی، مسیحی، کلیمی شهروندان ایران محسوب می شوند، گفت: در جمهوری اسلامی ایران زرتشتی، مسیحی، کلیمی در کنار مسلمان در برهه های مختلف در یک جبهه دوشادوش یکدیگر در مقابل دشمن ایستاده اند که مثال شاخص آن در زمان هشت سال دفاع مقدس بود.

وی اضافه کرد: دشمنان جمهوری اسلامی اتحاد و انسجام ملی را هدف گرفته اند و در کوشش برای تفرقه افکنی میان بخش های مختلف جامعه هستند؛ اما تجربه هم زیستی ملاطفت آمیز پیروان ادیان مختلف در ایران با قدمتی چند هزار ساله موجب شده این اتحاد ناگسستنی باشد.

باقری کنی در ادامه با تقدیر از شهدای زرتشتی دفاع مقدس گفت: رشادت هموطنان زرتشتی در کنار برادران مسلمان برای صیانت از هویت ملت ایران و تضمین حاکمیت ملی و پاسداری از تمامیت ارضی کشور، جلوه ای از اتحاد و همدلی حداکثری ملت ایران در مقابل دشمنان است و این رمز پیروزی ملت ایران در عرصه های مختلف بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به یکی از اعضای شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان که فرزندش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بود، توضیح داد: سنگ محک وطن دوستی و ایران دوستی میزان آمادگی هر فرد برای جانفشانی در جهت آرمان های متعالی ملت ایران است.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین اعلام نمود: ما باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمن این هویت ملی را که در قالب تعامل و انسجام حداکثری متبلور شده با ترفند ها و توطئه های مختلف دچار خدشه کند.

باقری کنی با اشاره به همزیستی طولانی و مداوم ادیان مختلف در ایران توضیح داد: شاید در هیچ جای جهان نتوان کشوری مانند ایران را یافت که در یک خیابان سه کیلومتری مسجد و کلیسا و کنیسه و آتشکده در کنار هم قرار داشته باشد و زرتشتیان، مسیحیان، کلیمیان و مسلمانان در کمال امنیت و آرامش در عبادتگاه های خود به انجام مناسک دینی خود بپردازند.

در ادامه این ملاقات آقای اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز توضیحاتی در مورد فعالیت شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان بیان نمود و گفت: عمده رسیدگی های این شعبه در مورد احوال شخصیه افراد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود: حلقه وصل همه ایرانی ها هویت و فرهنگ ایرانی است و این حلقه ناگسستنی و هیچ قدرت استکباری نمی تواند ما را از هم جدا کند.

همچنین آقای غلامرضا مهدوی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران نیز با تاکید بر این که اساس کار در شورای حل اختلاف، صلح و سازش است، اذعان داشت: شورای حل اختلاف آمادگی تأسیس شعب ویژه برای سایر ادیان و اقلیت های دینی از جمله مسیحیان و کلیمیان را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1496

به "تعامل ملی ذیل پرچم هویت ملت ایران، پادزهر توطئه دشمنان در ایجاد انشقاق ملی است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل ملی ذیل پرچم هویت ملت ایران، پادزهر توطئه دشمنان در ایجاد انشقاق ملی است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید