تحلیل یک رسانه سعودی از سفر اخیر جانشین ولیعهد عربستان به انگلیس

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران: یک رسانه سعودی، سفر اخیر جانشین ولیعهد ملک سلمان به انگلیس را گام مهمی برای تقویت روابط ریاض و لندن توصیف کرد که به نوشته این رسانه در زمان دشواری صورت گرفته است.

تحلیل یک رسانه سعودی از سفر اخیر جانشین ولیعهد عربستان به انگلیس

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الخرج الیوم سعودی در مقاله ای در مورد سفر اخیر محمد بن نایف جانشین ولیعهد و وزیر کشور عربستان به انگلیس نوشت این سفر بی شک یک سفر فوق العاده و گام مهمی برای تقویت روابط سعودی با یکی از قدرت های تاثیرگذار در صحنه بین المللی به ویژه در سایه شرایط موجود منطقه به شمار می رود که شاهد افزایش خطر تروریسم و ناآرامی هایی است که کشورهای زیادی را در منطقه خاورمیانه هدف قرار داده است.

محمد بن نایف دو روز پیش، سفر رسمی خود به انگلیس را به سرانجام رساند. وی طی این سفر با مسئولان بلندپایه انگلیس ملاقات کرد و روابط دوجانبه میان دو کشور دوست را به ویژه در زمینه های سیاسی و امنیتی و راه های تقویت آن را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

بر اساس این گزارش، این ملاقات پس از مدت کوتاهی از تاکید دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس بر اهمیت ائتلاف استراتژیک میان عربستان و انگلیس صورت گرفته است. کامرون گفته است که ریاض در نجات زندگی صدها انگلیسی به وسیله همکاری امنیتی میان دو کشور سهیم بوده است. این اظهارات بازتاب گسترده ای نه تنها در انگلیس بلکه در تمام دنیا داشته است.

در این گزارش آمده است سفر شاهزاده سعودی به انگلیس با استقبال گرم مقامات این کشور روبرو شد به طوری که محمد بن نایف از دولت انگلیس به سبب حسن استقبال و پذیرایی از هیات عالی رتبه سعودی تقدیر نموده است.

محمد بن نایف ابراز امیدواری کرد که این سفر به تقویت روابط استراتژیک میان عربستان و انگلیس یاری کند.

وی بر اهمیت سفر خود به انگلیس و تمایل عربستان به تقویت روابط و همکاری میان دو کشور تاکید نمود.

محمد بن نایف را در سفر اخیر به انگلیس، چهار وزیر شامل توفیق الربیعه وزیر تجارت و صنایع، سعد الجبری وزیر مشاور، عادل الطریفی وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی و نزار مدنی وزیر مشاور در امور خارجی عربستان و بعضی فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور شامل عبدالرحمن البنیان رئیس ستاد مشترک ارتش و خالد الحمیدان رئیس سازمان اطلاعات کل این کشور همراهی می کردند که ترکیب این هیات بر تنوع مسائلی تاکید می نماید که در ملاقات با طرف انگلیسی آنالیز کرد که زمینه های مختلفی را شامل می شد.

رسانه سعودی در ادامه گزارش خود می نویسد استقبال گرم انگلیسی ها از هیات سعودی نشان دهنده تمایل اهمیت روابط استراتژیک میان دو کشور از نظر آن هاست به طوری که محمد بن نایف در سفر اخیر خود در ضیافت شام شاهزاده چارلز شرکت کرد.

محمد بن نایف همچنین با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، فیلیپ هاموند وزیر خارجه، مایکل فالون وزیر دفاع و تیریزا مای وزیر کشور انگلیس ملاقات کرد.

محمد بن نایف در ملاقات با وزیر کشور انگلیس با ادعای مبارزه سعودی با تروریسم، اهمیت همکاری بین المللی در مهار خطر پدیده تروریسم و افراط گرایی را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش، سفر محمد بن نایف به انگلیس یک گام مهم در زمینه روابط میان دو کشور و در سطح هماهنگی بین المللی در مورد مسائل منطقه خاورمیانه به شمار می رود . این ملاقات در شرایط دشواری انجام شد که منطقه در زمینه رویارویی با تروریسم و افراط گرایی با آن روبرو است و تمام کشورهای دنیا را تهدید می نماید.

رسانه سعودی با اشاره به قرار دادن تحولات یمن در صدر مذاکرات جانشین ولیعهد عربستان با مقامات بلندپایه انگلیس نوشت این سفر همچنین در سایه شرایطی که یمن با آن روبرو است و با توجه به اوضاع لیبی و پرونده های سوریه، عراق و خطر گروه تروریستی داعش انجام شد.

در ادامه گزارش رسانه سعودی با تمجید از سفر اخیر جانشین ولیعهد عربستان به انگلیس آمده است تغییرات و ناآرامی های بی سابقه در خاورمیانه، مستلزم کوشش و همکاری برای غلبه بر این چالش هاست.

بر اساس این گزارش، سفر اخیر محمد بن نایف به انگلیس یکی از گام های هدفمند و برنامه ریزی شده است با توجه به اینکه به گفته تحلیلگران، چالش ها در منطقه خاورمیانه به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم با آنچه در دنیا رخ می دهد، ارتباط دارد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 643

به "تحلیل یک رسانه سعودی از سفر اخیر جانشین ولیعهد عربستان به انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل یک رسانه سعودی از سفر اخیر جانشین ولیعهد عربستان به انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید