تجار افغان از کارشکنی آمریکا در تبادلات اقتصادی چابهار می گویند

به گزارش سفر به روسیه، تهران- خبرنگاران- بر خلاف آنکه وزارت خارجه آمریکا از تمدید معافیت بندر چابهار از تحریم ها علیه ایران خبر داده است، اما تجار افغان می گویند،این کشور همچنان در تبادلات تجاری کالاهای صادراتی افغان از بندر چابهار ایجاد اخلال می نماید.

تجار افغان از کارشکنی آمریکا در تبادلات اقتصادی چابهار می گویند

به گزارش شبکه طلوع نیوز، مقامات اتاق بازرگانی صنعت و تجارت افغان می گویند، تحریم های آمریکا علیه ایران یکی از چالش های اصلی توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری تجار افغان به وسیله بندر چابهار ایران است.

خان جان الکوزی سرپرست اتاق تجارت و صنایع افغانستان در مصاحبه با طلوع نیوز می گوید، حداقل 50 کانتینر کالاهای افغان آماده صادرات به کشورهای هند و چین به وسیله بندر چابهار هستند اما صادرات این کالاها به دلیل اختلالات تبادلات اقتصادی که آمریکا فراهم نموده با مشکل همراه شده است.

الکوزی می افزاید آمریکا اجازه نمی دهد تا بانک های افغانستان و هند تبادلات اقتصادی داشته باشند. وزارت صنعت و تجارت افغانستان نیز با پذیرش مسائل پیش آمده در خصوص تبادلات اقتصادی می گوید به دنبال حل این مشکل است.

در همین رابطه سمیر رسا سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: دولت های افغانستان و هند به دنبال حل این مشکل هستند تا دو کشور بتوانند به تجارت خود به وسیله بندر چابهار ادامه دهند.

آلیس ولز معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان بر ادامه تمدید معافیت بندر چابهار از تحریم های آمریکا اطلاع داد.

آساق**9473**1663**

منبع: ایرنا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 194

به "تجار افغان از کارشکنی آمریکا در تبادلات اقتصادی چابهار می گویند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجار افغان از کارشکنی آمریکا در تبادلات اقتصادی چابهار می گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید