بیمه مرکزی به سمت صدور مجوزهای بیمه تخصصی حرکت کند

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیمه مرکزی، سیدرحمت الله اکرمی، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی سالیانه عادی بیمه مرکزی با بیان مطلب بالا گفت: سمت و سوی بیمه مرکزی به سمت ارائه مجوز بیمه های تخصصی مانند بیمه های زندگی، در شرایط کنونی به نفع جامعه خواهد بود.

بیمه مرکزی به سمت صدور مجوزهای بیمه تخصصی حرکت کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر بهره گیری از حداکثر ظرفیت قانونی شورای عالی بیمه به عنوان نهاد عالی قانونگذاری صنعت بیمه تاکید نمود و گفت: برای تحقق اهداف از پیش مشخص گردیده باید از تمامی قابلیت های قانونی و تخصصی بیمه استفاده کرد.

رئیس مجمع بیمه مرکزی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن فعالیت های بیمه مرکزی، تمرکز بر تایید صلاحیت فنی و تخصصی مدیران ارشد صنعت بیمه، بسیار مهم و کلیدی است که نشان می دهد همه مدیران و افرادی که در شرکت های بیمه فعال هستند نیروهای قابل اتکایی هستند.

سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره بحث توانگری شرکت های بیمه ای، وضعیت شرکت بیمه ایران را به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی، چندان رضایت بخش ندانست و تاکید نمود که با توجه به دولتی بودن این شرکت، باید به این موضوع عنایت ویژه گردد.

اکرمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عوارض تعریف گردیده در صنعت بیمه گفت: استدلال ابتدایی قانونگذار برای اجرای این موضوع کاهش خسارت ها و یاری به شرکت های بیمه بود ولی اگر با اعمال این عوارض، هدف اصلی تعریف گردیده، محقق نمی گردد، باید با مطالعه و آنالیز استدلال کنید که اجرای این برنامه تاکنون هدف اصلی را محقق نکرده است تا بازنگری در این برنامه صورت پذیرد.

رییس مجمع بیمه مرکزی در خاتمه سخنان خود ضمن ابراز رضایت از گزارش ارائه گردیده توسط رییس کل بیمه مرکزی و با تاکید بر توجه بیمه مرکزی بر فرهنگ سازی گفت: توجه به بحث بیمه و آموزش بیمه ای باید از سنین پایین آغاز گردد و تمرکز صنعت بیمه مرکزی بر این موضوع قابل تقدیر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 41

به "بیمه مرکزی به سمت صدور مجوزهای بیمه تخصصی حرکت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه مرکزی به سمت صدور مجوزهای بیمه تخصصی حرکت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید