بغداد داعشی های عراقی را می پذیرد

به گزارش سفر به روسیه، بنا بر اعلام سخنگوی وزارت خارجه عراق بغداد تروریست های داعشی غیر عراقی را تحویل نمی گیرد و کشورهای خارجی باید مسئولیت آنها را بر عهده بگیرند.

بغداد داعشی های عراقی را می پذیرد

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق اظهار داشت که بغداد صرفا تروریست های داعشی و خانواده هایشان را که تابعیت عراقی دارند تحویل می گیرد و آنها به زودی در دادگاههای عراق محاکمه خواهند شد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او گفت که تروریست های خارجی غیر عراقی که دست به عملیات تروریستی زده اند به عراق ارتباطی ندارد و کشورهای دنیا خودشان باید مسئولیت آنها را بر عهده بگیرند.

حمله ترکیه به شمال سوریه، وضعیت زندانیان داعشی در زندان های شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه را به مخاطره انداخته و در هفته گذشته کردها اظهار داشتند که دهها زندانی داعش توانسته اند از زندان ها بگریزند.

آمریکا روز گذشته (شنبه) 230 تروریست داعشی از اتباع خارجی را از زندانی در منطقه المالکیه در حومه شهر قامشلی در نزدیکی مرز ترکیه به زندان الشدادی در حسکه منتقل کرد. (جزئیات بیشتر)

به همین دلیل نهاد دیده بان حقوق بشر سوریه سه شنبه هفته گذشته در مورد انتقال صدها زندانی داعشی تبعه اروپا از سوریه عراق به کشورهای اروپایی هشدار داد و تأکید کرد که کشورهای اروپایی نمی خواهند اتباع خارجی خود را تحویل بگیرند.

بلقیس والی پژوهشکر عراقی نیز گفته است که کشورهای اروپایی کوشش دارند اتباع داعشی خود را به عراق منتقل نمایند. او از دولت های فرانسه، دانمارک، آلمان، انگلیس و کشورهای اروپایی خواست تا در این خصوص مسئولیت پذیر باشند.

طبق آخرین آمار 12 هزار تروریست داعشی در زندان های نیروهای دموکراتیک سوریه به سر می برند که از این تعداد سه هزار داعشی تبعه 54 کشور دنیا هستند.، فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 488

به "بغداد داعشی های عراقی را می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد داعشی های عراقی را می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید