برگزاری نشست هم اندیشی روسای کمیسیون های حقوقی شوراهای اسلامی کلانشهرها در مشهد

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین نشست هم اندیشی روسای کمیسیون های حقوقی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور نیمه دوم دی ماه به میزبانی مشهد برگزار می گردد.

برگزاری نشست هم اندیشی روسای کمیسیون های حقوقی شوراهای اسلامی کلانشهرها در مشهد

هاشم دائمی در این خصوص اظهار کرد: ضرورت و اهداف مختلفی برای برگزاری این نشست تدوین و تعریف شده که یکی از آن ها تصمیم گیری و اتفاق نظر روسای کمیسیون های حقوقی در مورد طرح ها و لوایح مرتبط با مدیریت شهری است.

وی مشارکت کمیسیون های شورای شهر برای تصمیم ساز شدن و ارائه خط مشی به مجلس و دولت را از دیگر ضرورت های برگزاری این نشست دانست و گفت: در حاشیه این اجلاس که نیمه دوم دی ماه برگزار می گردد، دبیرخانه دائمی کمیسیون های حقوقی کلانشهرها را هم تشکیل می دهیم که دستاورد ارزنده و مثمر ثمری برای مدیریت های شهری به شمار میرود.

دائمی به تشریح محورهای این نشست 2 روزه پرداخت و گفت: یکی از شاخص ترین اهداف مد نظر انتقال تجربیات و اطلاع از نحوه عملکرد کمیسیون های حقوقی کلانشهرها خواهد بود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد توضیح داد: در این اجلاسیه آنالیز چالش های حقوقی طرح های تفصیلی کلانشهرها و بهره برداری های موقت، طرح اصلاح قانون مهندسی و کنترل ساختمان، طرح اصلاح ماده 100 قانون شهرداری ها و طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور را هم مورد بحث و آنالیز قرار خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد وی افزود: امیدواریم برگزاری این نشست دستاوردهای سازنده ای برای حوزه حقوقی کلانشهرهای کشور داشته باشد؛ دستاوردهایی که بی شک در تعاملات بین شهروندان و مدیریت های شهری اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1864

به "برگزاری نشست هم اندیشی روسای کمیسیون های حقوقی شوراهای اسلامی کلانشهرها در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست هم اندیشی روسای کمیسیون های حقوقی شوراهای اسلامی کلانشهرها در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید