بازرسی نهایی ناو کیهانی سایوز ام.اس-14

به گزارش سفر به روسیه، کارشناسان شرکت تجهیزات فضایی انرگیا و سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس، در بایکونور ضمن نظارت بر عملیات پردازش و یکپارچه شدن این سفینه با موشک پرتابگر، آخرین بازرسی ها را انجام دادند تا مجوز پرتاب آن با ماموریت الحاق به ایستگاه فضایی بین المللی را صادر کنند.

بازرسی نهایی ناو کیهانی سایوز ام.اس-14

به گزارش خبرنگاران؛ طبق برنامه اعلام شده، ارسال این ناو به مدار برای نخستین بار با موشک سایوز-2.1آ در 22 اوت از سکوی پرتاب شماره 31 پایگاه کیهانی بایکونور صورت خواهد گرفت.

پرواز ناو کیهانی سایوز ام.اس-14 در حالت بدون سرنشین صورت می گیرد اما این سفینه یک ربات به نام فدور و محموله وسایل و تجهیزات مورد نیاز فضانوردان ساکن ایستگاه را با خود به مدار می برد.

یوگنی میکیرین سرمهندس شرکت تجهیزات فضایی انرگیا طی مصاحبه ای گفت، در سایوز ام.اس-14 از فناوری های نوین منطبق بر بهره برداری از پرتابگر سایوز-2.1آ استفاده شده است. این سفینه در حقیقت به نوعی آزمایش نسل جدید ناوهای باربری بدون سرنشین پروگرس نیز به شمار می رود که نه تنها می تواند معادل آنها، بار به مدار حمل کند، بلکه در بازگشت به زمین توانایی آن را خواهد داشت که در حدود 500 کیلوگرم، نتایج آزمایش ها و دیگر مواد ضروری را به زمین برساند. نسل فعلی ناوهای باربری پروگرس، به دلیل نداشتن سپر حفاظتی و برخی تجهیزات هدایتی، در زمان خاتمه ماموریت بر اثر برخورد به لایه های جو زمین از بین می روند در حالی که نسل جدید این ناو به یک سیستم کنترل حرکت پیشرفته مجهز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 330

به "بازرسی نهایی ناو کیهانی سایوز ام.اس-14" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازرسی نهایی ناو کیهانی سایوز ام.اس-14"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید