اپل درخواست تجدیدنظر حکم دعوی با اپیک گیمز را به دادگاه ارسال کرد

به گزارش سفر به روسیه، تهران (پانا) - اپل از حکم ایوان گونزالس راجرز، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، درخواست تجدیدنظر نموده و در پی اصلاح حکمی است که باعث تغییر در مقررات اپ استور می گردد.

اپل درخواست تجدیدنظر حکم دعوی با اپیک گیمز را به دادگاه ارسال کرد

به گزارش زومیت، اگر اخبار را دنبال نموده باشید، می دانید ماه گذشته داده گاه منطقه ای کالیفرنیا پس از یک سال جدال حقوقی، حکم نهایی دعوی اپل و اپیک گیمز را اظهار داشت؛ حکمی که می توان گفت برای هر دو طرف تبعاتی در پی دارد و این دو شرکت می کوشند جدال را به دادگاه تتازهنظر بکشانند.

اپل در حال تتازهنظر از حکمی است که به موجب آن باید قوانین اپ استور را اصلاح کند. طبق حکم مذکور، اپل از ممنوع کردن توسعه دهندگان برای جمع آوری فراداده کاربران و ایجاد لینک های خارجی یا سایر فراخوان هایی منع شده است که مشتریان را به خرید مکانیسم ها و خرید درون برنامه ای و ارتباطات با مشتریان سوق می دهد. اپل از دادگاه خواسته است اجرای حکم نهایی را به تعویق بیندازد که متعاقبا اپل را مجبور می نماید این تغییرات را تا ماه دسامبر اعمال کند.

اپل می خواهد تا وقتی تتازهنظرهای ارائه شده اپیک حل نگردد، الزامات دادگاه را متوقف کند. غول دنیای فناوری می گوید نگرانی های دیوان را بابت ارتباطات بین توسعه دهندگان و مصرف کنندگان درک می نماید و به آن احترام می گذارد.

از قرار معلوم، اپل در حال آنالیز بسیاری از مسائل پیچیده در سراسر دنیا و در پی افزایش جریان اطلاعات در عین محافظت از عملکرد کارآمد اپ استور و امنیت و حریم خصوصی مشتریان است. ایجاد تغییرات احتمالی ممکن است نگرانی های دادگاه را هم رفع کند.

برای یادآوری، قاضی راجرز در حکم اولیه اظهار داشت قوانین اپ استور که باعث محدودیت کاربران و توسعه دهندگان می گردد، باید در ضرب الاجلی سه ماهه اصلاح گردد. بااین حال، اپل از راجرز می خواهد منتظر بماند تا تغییراتی در قوانین اپ استور انجام دهد و همه درخواست های تتازهنظرشده در پرونده به خاتمه برسد؛ درخواستی که می تواند سال ها به طول بینجامد.

اپل به نوبه خود استدلال می نماید راهنمایی کاربران به مکانیسم های پرداخت ثالث پیشنهادی ذاتا خطرناک است. این شرکت می گوید ممکن است مصرف کنندگان به وب سایت های مخربی سوق داده شوند که برای جمع آوری اطلاعات شخصی و جزئیات پرداخت طراحی شده اند. استفاده از سیستم های پرداخت خارجی هم کوشش های اپل برای شناسایی و مقابله با کلاه برداری را با مشکل روبرو می نماید و اجرای حکم مستلزم کوشش مهندسی درخورتوجهی است که پروتکل های امنیتی تازه، ساختارهای جمع آوری هزینه، دستورالعمل های تازه اپ استور و... را شامل می گردد.

افزون براین، به عنوان دلایل تتازهنظر اپل استدلال می نماید اپیک گیمز به سختی در طول محاکمه به قوانین محدودکننده توسعه دهندگان اشاره نمود و هیچ مدرکی مبنی بر آسیب رساندن به آن قاعده خاص اپ استور ارائه نکرد. افزون براین، اپل ادعا می نماید به احتمال زیاد در تتازهنظر پیروز خواهد شد و هم اکنون مشغول کار روی افزایش جریان اطلاعات بدون تأثیر بر مصرف کننده است و این احتمال وجود دارد تغییراتی در اپ استور ایجاد گردد که احتیاج به حکم نهایی را از بین می برد.

اپل بر این باور است که حکم اولیه برای تغییر در قوانین اپ استور می تواند تعادل دقیق بین توسعه دهندگان و مشتریان ارائه شده فروشگاه نرم افزاری یادشده را به هم بزند؛ اتفاقی که به آسیب جبران ناپذیری برای اپل و مصرف کنندگان منجر می گردد. توقف دستور به اپل اجازه می دهد این کار را به نحوی انجام دهد که یکپارچگی زیست بوم را حفظ کند و احتیاج به هرگونه دستور درباره فرمان را می تواند رفع کند.

به طور کلی، حکم اولیه تا حد زیادی به نفع اپل تمام شد و به استثنای موضوع یادشده، توانست رأی دادگاه را در اغلب موضوعات به سمت خود جلب کند. همان طورکه در ابتدا گفته شد، پیش از اپل اپیک گیمز درخواست تتازهنظر از حکم یادشده را به دادگاه ارسال کرد. طبق این حکم، سازنده بازی فورتنایت باید مبلغی به عنوان کارمزد 30 درصدی و دیرکرد آن به اپل بپردازد و غول دنیای فناوری از این حق برخوردار است که حساب توسعه دهندگان سازنده بازی فورتنایت و شرکت های تابع آن را مسدود کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1779

به "اپل درخواست تجدیدنظر حکم دعوی با اپیک گیمز را به دادگاه ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل درخواست تجدیدنظر حکم دعوی با اپیک گیمز را به دادگاه ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید