انصارالله: سازمان ملل جرات محکوم کردن محاصره یمن را ندارد

به گزارش سفر به روسیه، محمد عبدالسلام در تبادل نظر با شبکه خبری المسیره ضمن تاکید بر ادامه مقاومت در مقابل متجاوزان به یمن، اضافه نمود که سازمان ملل حتی جرات ندارد محاصره یمن را محکوم کند.

انصارالله: سازمان ملل جرات محکوم کردن محاصره یمن را ندارد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز چهارشنبه نبرد مارب را واکنش به تشدید تجاوز علیه یمن دانست و اضافه نمود که دشمن از مارب برای تجاوز به صنعا، الجوف و البیضا استفاده کرد و آن را محلی برای عملیات نظامی قرار داد که مقابله با این تجاوز به عنوان یک موضوع اصلی تداوم خواهد داشت.

محمد عبدالسلام در تبادل نظر با شبکه المسیره گفت: تجاوز به یمن به وسیله ائتلاف خارجی انجام گرفت و محدود به بمباران و محاصره نشد بلکه مناطقی همچون استان مارب به عنوان سکویی برای عملیات نظامی اشغال شد.

وی اضافه نمود: آنچه در مارب روی می دهد، در لحظه اتفاق نیفتاده بلکه از زمان شروع تجاوز به یمن جبهه ای شعله ور بوده است.

عبدالسلام تاکید نمود: ما در موضع واکنش به افزایش تجاوز هستیم اما صحبت ها در عرصه بین المللی که نبرد مارب را به عنوان تجاوز القا می نماید به معنای این است که از ما خواسته شود از خودمان دفاع نکنیم و مراکز بکارگیری تکفیری ها آزادانه عمل نمایند.

وی گفت: ما عادت نموده ایم هنگامی که مردممان له می شوند شاهد سکوت جامعه بین الملل باشیم در حالی که ما توقف تجاوز و محاصره را فریاد می زنیم.

سخنگوی جنبش انصارالله توضیح داد: تحرک واقعی برای توقف جنگ و محاصره وجود ندارد. مارب یک منطقه نظامی اساسی برای نیروهای متجاوز از زمان شروع جنگ است و آنچه امروز روی می دهد موضعی صحیح برای مقابله با نیروهای بیگانه است.

عبدالسلام ادامه داد: گزینه نظامی بر ما تحمیل شد و ما همیشه خواستار گزینه های مسالمت آمیز بودیم و از اعلام این جنگ از واشنگتن غافلگیر شدیم. نیروهای متجاوز گزینه های مسالمت آمیز را قبول نمی نمایند و حتی سازمان ملل جرات محکوم کردن محاصره را ندارد و ما نمی توانیم در مقابل تجاوز ساکت باشیم.

وی گفت: گزینه های مسالمت آمیز حقیقی توقف تجاوز است نه طولانی کردن آن و طرف مقابل خواستار ادامه جنگ است نه سرانجام آن.

عبدالسلام اضافه نمود: کسی که اردوگاه های آوارگان، بازارها، مراسم عروسی، مساجد، بچه ها، بنادر و بیمارستان ها را هدف قرار می دهد و با محاصره 30 میلیون انسان، از لحاظ سیاسی و نظامی از تجاوز حمایت می نماید حق ندارد حرف از انسانیت بزند.

وی ادامه داد: مردم یمن کاملاً تحت محاصره هستند، کشتی های نفت به آنها نمی رسد و از بازگشت مجروحان و بیمارانی که به دلیل بسته شدن فرودگاه می میرند جلوگیری می شود و هیچ محکومیتی از طرف مدعیان حقوق بشر نمی شنویم.

عبدالسلام موضع گیری آمریکا در قبال جنگ را در حد حرف دانست و اضافه نمود: تا کنون هیچ پیشرفت عملی را در این خصوص ندیدیم و اظهارات آمریکا همچنان تا الان متغیر است. محاصره اعمالی علیه یمن با امکانات آمریکا انجام می شود و نمی توان فریب حرف های پر زرق و برقی را که حقیقت ندارد، خورد.

این مقام یمنی گفت: جنگ علیه یمن باید به وسیله اجرا در واقعیت متوقف شود نه اینکه فقط حرف باشد. نیروهای متجاوز از لحاظ سیاسی و نظامی شکست خورده اند و در بعد انسانی دچار انحطاط شدند.، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1450

به "انصارالله: سازمان ملل جرات محکوم کردن محاصره یمن را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله: سازمان ملل جرات محکوم کردن محاصره یمن را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید