افغانستان: طالبان محاسبه اشتباه درباره امتیازگیری در مذاکرات دارند

به گزارش سفر به روسیه، معاون اول وزیر دفاع افغانستان اظهار کرد، جنبش طالبان به اشتباه باور دارد که با تشدید حملاتش می تواند در مذاکرات با دولت افغانستان امتیاز بگیرد.

افغانستان: طالبان محاسبه اشتباه درباره امتیازگیری در مذاکرات دارند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شاه محمود میاخیل، معاون اول وزیر دفاع افغانستان در مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که چه چیزی می تواند افزایش اخیر حملات را شرح دهد، عنوان نمود: اولین مساله این است که طالبان اشتباه محاسباتی کرد. محاسبه اشتباه طالبان این بود که گفتند، اگر ما جنگ را تشدید کنیم، خون بیشتری بریزیم، امتیازات بیشتری در پای میز مذاکره کسب خواهیم کرد.

میاخیل در ادامه گفت، طالبان یک نیروی دائم ندارند بنابراین مجبور هستند از مناطق اطراف افرادی را به مکان حمله بیاورند و گاهی نیز تروریست های خارجی به آنها ملحق می شوند.

این مقام عنوان نمود، طالبان نمی تواند کنترل استان های افغانستان را به دست بیاورد چون سربازان دولت حمایت مردم را دارند.

وی ادامه داد: به خاطر برخورداری نیروهای ما از روحیه و امکانات و حمایت مردم بنابراین هیچ امکانی وجود ندارد که طالبان بتواند مناطقی را تصاحب نموده یا با زور به قدرت برسد.

شاه محمود میاخیل تاکید نمود، مذاکرات میان دولت افغانستان و جنبش رادیکال طالبان به سبب فقدان اعتماد به کندی حرکت می نماید.

او گفت: بی اعتمادی زیادی در این مذاکرات وجود دارد بنابراین زمانی طولانی طول می کشد تا نهایتا صلح را به دست آوریم.

وی اضافه نمود که مذاکرات صلح معمولا پیچیده تر از جنگ هستند اما فرآیند حل و فصل شرایط افغانستان هر چقدر هم که پیچیده باشد در حال شدت یافتن است.

محمود میاخیل گفت، ارتش افغانستان بیشتر از هر چیز خواهان صلح است زیرا نیروهای مسلح در خط مقدم هر درگیری هستند.

او ادامه داد: جنگ هر چه شدیدتر گردد بیشتر افغانستان را از بین می برد. او تاکید نمود، نیروی هوایی افغانستان برای پوشش دادن همه احتیاجهای دولت کافی است.

میاخیل گفت، باید ترکیب نیروهای مسلح اهداف آنها را لحاظ کند که در خصوص افغانستان به معنی تاکید قدرتمندتر بر جنگ غیرمتعارف و بنابراین احتیاج کمتر به تجهیزات پیشرفته است.

میاخیل به اسپوتنیک بیان داشت، تمایل دولت افغانستان به آزاد کردن زندانی ها و داشتن مذاکرات رو در رو با جنبش طالبان به معنی این نیست که این دولت به سادگی از دستورات واشنگتن پیروی می نماید.

معاون وزیر دفاع افغانستان در پاسخ به این شایعات درباره اینکه افغانستان احتمالا در تصمیمات سیاسی خود از هدایت های آمریکا تبعیت نموده گفت، این یک تفسیر نادرست است.

وی اضافه نمود: بعضی تفسیرها از شرایط فعال دفاعی غلط هستند. دولت خواهان نشان دادن حسن نیت برای صلح و عقب نشستن از حملات کورکورانه بود. اینها هدف شان ثابت کردن این بود که دولت خواهان ادامه جنگ یا تشدید آن نیست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1259

به "افغانستان: طالبان محاسبه اشتباه درباره امتیازگیری در مذاکرات دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان: طالبان محاسبه اشتباه درباره امتیازگیری در مذاکرات دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید