افتتاح سه ایستگاه جدید متروی تهران خبرنگاران

به گزارش سفر به روسیه، صبح امروز سه ایستگاه جدید در خطوط 6 و 7 متروی تهران افتتاح شد. این مراسم به صورت آنلاین در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهرتهران و اعضاء شورا، پیروز حناچی شهردار تهران و هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پخش شد.

افتتاح سه ایستگاه جدید متروی تهران خبرنگاران

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، صبح امروز (سه شنبه 26 اسفند ماه99) همزمان با آخرین جلسه صحن شورای اسلامی شهر تهران در سال 99 افتتاح ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی با حضور نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس با حضور امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و ایستگاه آهنگ در خط 7 متروی تهران به بهره برداری رسید و مراسم به صورت آنلاین در صحن شورا پخش شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در آیین افتتاح مجازی ایستگاه های مترو در خطوط 6 و 7 در ابتدای افتتاح ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی گفت: این ایستگاه موقعیت بسیار مناسبی برای جذب مسافر در شمال غرب تهران دارد و با تکمیل کامل ایستگاه های خط شش می تواند به ایستگاه های دیگر خطوط متروی تهران متصل گردد.

وی شرح داد: امروز با افتتاح سه ایستگاه جدید، تعداد ایستگاه های در دست بهره برداری متروی تهران و حومه به 137 ایستگاه رسید.

نوبخت با بیان اینکه خط 6 متروی تهران 40 کیلومتر طول و 31 ایستگاه دارد، اضافه نمود: در حال حاضر 10 ایستگاه از این خط به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با اشاره به اینکه ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی حدود 500 متر زیربنا و 6 دستگاه آسانسور و 8 دستگاه پله برقی دارد گفت: با اضافه شدن این تعداد پله برقی، تعداد پله برقی های متروی تهران به بیش از 950 دستگاه پله برقی می رسد.

نوبخت شرح داد: با راه اندازی این محدوده 7 کیلومتر و 400 متر به طول جهت متروی تهران اضافه شد و طول متروی تهران به 257 کیلومتر رسید و رنکینگ جهانی آن از رتبه 16 به 15 کاهش می یابد.

در روز های پایانی سال با افتتاح ایستگاه های جدید مترو آماده خدمت رسانی به شهروندان هستیم.

وی گفت: مسافرگیری در ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس و ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی در خط شش و ایستگاه آهنگ در خط هفت از امروز انجام می گردد.

لازم به ذکر است دو ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس و اشرفی اصفهانی نیز همانند ایستگاه های شهید ستاری و یادگار امام (ره) در نیمه شمالی خط شش واقع شده است و به صورت مستقل سرویس دهی دارند.

لازم به شرح است ایستگاه اشرفی اصفهانی واقع در ضلع جنوب غربی تقاطع بزرگراه اشرفی اصفهانی و پیامبر واقع شده است، ایستگاه آهنگ در بزرگراه شهید محلاتی، تقاطع خیابان شاه آبادی و ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس نیز در بزرگراه شهید چمران، تقاطع بزرگراه جلال آل احمد نیز واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1490

به "افتتاح سه ایستگاه جدید متروی تهران خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح سه ایستگاه جدید متروی تهران خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید