اعلام زمان احتمالی تولید واکسن کرونا ، جهانپور: ایمنی گله ای نداریم

به گزارش سفر به روسیه، سخنگوی وزارت بهداشت از احتمال تولید واکسن کرونا بین 9 ماه تا یک سال آینده خبر داد.

اعلام زمان احتمالی تولید واکسن کرونا ، جهانپور: ایمنی گله ای نداریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران گفت: همچنین امیدها این است ظرف 9 ماه تا یک سال و نیم آینده واکسن کرونا تولید شود که البته احتمالی است. در حوزه تشخیص هم از تست های PCR به عنوان تست اختصاصی، سی تی اسکن به عنوان تست با حساسیت تشخیص بالا استفاده می شود. تست های سرولوژیک که همزمان با کشوری چون امریکا در ایران به تولید رسیده، برای تشخیص کرونا با روش الایزا در حال مطالعه است و قابلیت تولید آن وجود دارد. هنوز پروتکل های مورد استفاده تست های سرولوژیک با توجه به نوع آنتی بادی ها علیه کرونا تدوین نشده است و با تولید انبوه تست های الایزا بسیاری از آزمایشگاه ها می توانند از این فناوری استفاده کنند؛ چراکه فناوری تولید آن در کشور وجود دارد و به محض تایید آن می توانیم حتی بیش از تست PCR آن را تولید کرده و آزمایشگاه های بیشتری را برای آن قرار دهیم.

  • ایمنی گله ای نداریم

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره برخی اظهارات مبنی بر ایمنی گله ای و یا قرنطینه کامل، گفت: ما بیش از 600 هزار نفر در کشور زیر مجموعه وزارت بهداشت داریم که تعدادی از آن ها پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت و به نوعی صاحب نظر هستند. به علاوه تعداد زیادی هیئت علمی داریم و قاعدتا ممکن است 600 هزار نظر هم داشته باشیم. قاعدتا این نظرها، نظر وزارت بهداشت تلقی خواهد شد.

جهانپور ادامه داد: در عین حال باید توجه کرد که واحد شمارش انسان گله نیست و در مقابله با کرونا چیزی به نام ایمنی گله ای نداریم و اگر بخواهیم نامی بر آن بگذاریم، ایمنی گروهی است. تلاش ما این نیست که ما به سمت ایمنی گروهی برویم؛ چرا که ایمنی گروهی یک رویداد است که ما با آن روبرو می شویم و در جایی جبرا اتفاق می افتد، اما نمی توان گفت استراتژی نظام سلامت این است که ایمنی گروهی ایجاد شود؛ ایمنی گروهی هم اگر جایی اتفاق بیفتد به خاطر این است که به نوعی یک بیماری ممکن است بر همه ابزارهای بشر غلبه کند و شما چاره برای مقابله با آن نداشته باشید. بنابراین مواجهه با این موضوع جبری است و اختیاری نیست و چنین انتخابی هم در وزارت بهداشت وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 898

به "اعلام زمان احتمالی تولید واکسن کرونا ، جهانپور: ایمنی گله ای نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان احتمالی تولید واکسن کرونا ، جهانپور: ایمنی گله ای نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید