ابتلا به هر نوع کرونا با تست PCR تشخیص داده می گردد

به گزارش سفر به روسیه، سرپرست آزمایشگاه رفرانس(مرکزی) دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: اگر افراد به کرونای معمولی و یا نوع انگلیسی آن مبتلا شوند و تست PCR بدهند، تست کرونای آنها مثبت می گردد، اما تشخیص نوع ویروس احتیاج به تجهیزات خاصی دارد.

ابتلا به هر نوع کرونا با تست PCR تشخیص داده می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر علی رضوانی، درخصوص اینکه آیا تست PCR می تواند کرونای انگلیسی را در افراد تشخیص دهد، گفت: آزمایش PCR برای تشخیص ابتلای افراد به کرونا به کار می رود و با این تست، اگر افراد به هرنوع کرونا؛ چه کرونای معمولی و چه نوع انگلیسی مبتلا باشند، نتیجه آزمایش آنها مثبت می گردد.

وی اضافه نمود: جای نگرانی نیست و در صورت شیوع کرونای انگلیسی با انجام آزمایش PCR می توان معین کرد که فرد مبتلا به کرونا هست یا نه، اما تشخیص نوع ویروس احتیاجمند کیت اختصاصی تشخیص ویروس است که خوشبختانه کیت PCR تشخیص اختصاصی کرونای انگلیسی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته تا در موارد مشکوک جهت تشخیص این ویروس مورد استفاده قرار گیرد .

رضوانی توضیح داد: اگر نتیجه تست کرونای PCR کسی مثبت می گردد باید اصول قرنطینه را به طور کامل رعایت نموده و از دیگران فاصله بگیرد.

این مسئول گفت: در صورت درخواست پزشکان متخصص مستقر در مراکز درمانی بیماری کرونا و احتیاج به تست تشخیص کرونای انگلیسی، این تست تنها از افراد مشکوک گرفته می گردد.

وی اضافه نمود: این افراد برحسب سوابق تماس، مسافرت و علائم کلینیکی از جمله شدت علائم، سن ابتلا، سرعت پیشرفت بیماری و ... تشخیص داده شده و از آنها تست گرفته می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1454

به "ابتلا به هر نوع کرونا با تست PCR تشخیص داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلا به هر نوع کرونا با تست PCR تشخیص داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید