آمریکا و ناتو خواهان تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شدند

به گزارش سفر به روسیه، وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهان پایان بحران سیاسی و تشکیل حکومتی فراگیر در افغانستان شدند.

آمریکا و ناتو خواهان تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا و ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان ناتو در تماس تلفنی درباره افغانستان گفت وگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اظهارداشت که آمریکا و ناتو خواهان کاهش تنش های سیاسی و تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شدند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف تاکید کردند که سرانجام بحران سیاسی در افغانستان، سبب تقویت امنیت در این کشور می گردد.

به گزارش صدای آمریکا، پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی برنده اعلام شد و عبدالله عبدالله نیز نتایج را بدلیل تقلب نپذیرفت. دو طرف همزمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار کردند.

پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا سه روز قبل نیز با اشاره به اختلافات اشرف غنی و عبدالله، از آنها خواست تا برای تشکیل دولت فراگیر کوشش نمایند.

وی در توییترش نوشت: از همتاهای افغانم برای تشکیل تیم مذکره نماینده فراگیر برای مذاکرات بین الافغانی سپاسگذارم و کوشش شما برای آزادی زندانیان و ایجاد شرایط صلح و آشتی را ستایش می کنم.

همچنین وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته نیز گفت که به نگرانی ها و جنجال های انتخاباتی در افغانستان باید مطابق با قانون اساسی این کشور رسیدگی گردد و خواهان ایجاد دولتی فراگیر در این کشور شد.

پیش از این نیز، دبیرکل ناتو از مواضع آمریکا درباره افغانستان اعلام حمایت نموده بود.

بعضی رسانه های افغان نیز پیش از این با توجه به اظهارات زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در اشپیگل از احتمال نسخه جدید حکومت وحدتی ملی ابراز نگرانی نموده بودند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 861

به "آمریکا و ناتو خواهان تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و ناتو خواهان تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید