آمریکا: طالبان تعهدات خود را نقض می نماید

به گزارش سفر به روسیه، فرمانده نظامیان آمریکا در غرب آسیا اظهار داشت که طالبان علی رغم مفاد توافق نامه، تحرکات مسلحانه خود را خاتمه نداده است.

آمریکا: طالبان تعهدات خود را نقض می نماید

به گزارش ، فرمانده نظامیان تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام، روز سه شنبه اعلام نمود که طالبان علی رغم امضای توافق نامه با آمریکا، به تعهدات خود پایبند نبوده و همچنان به اقدامات تروریستی خود ادامه می دهد.

کنت مک کنزی، فرمانده نیرو های تروریستی آمریکا، تاکید نموده که طالبان همچنان حملات خود در نقاط حاشیه ای را ادامه می دهد و اینکه طالبان به تعهدات خود پایبند نبوده است.

مک کنزی روز سه شنبه خطاب به نمایندگان کنگره تاکید نمود: ضروری است طالبان به تعهدات خود پایبند باشد. این گروه همچنان به اقدامات تروریستی خود گذرگاه های دورافتاده ادامه می دهد.

وی این را هم گفته که اقدامات کنونی طالبان با توافقات جاری همخوانی ندارد.

بر اساس توافق بین آمریکا و طالبان، ترامپ متعهد شده که نیروهای نظامی خود را طی 14 ماه آینده از افغانستان خارج کند، در مقابل طالبان هم متعهد شده که در خاک افغانستان به تحرکات تروریستی خود دامن نزند.

این توافق اما با انتقاد تند و سخت محافل سیاسی آمریکا، از جمله خود جمهوری خواستار همراه شده است. آنها اعلام نمودند که توافق ترامپ با طالبان مغایر با منافع ملی آمریکاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 810

به "آمریکا: طالبان تعهدات خود را نقض می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: طالبان تعهدات خود را نقض می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید