یک غذای ساده و بدون گوشت مخصوص بانوان شاغل

به گزارش سفر به روسیه، شامی سویا یکی از انواع کتلت های خوشمزه و نوین ایرانی است که شباهت زیادی به کتلت گوشت یا همان شامی کباب معروف دارد.

یک غذای ساده و بدون گوشت مخصوص بانوان شاغل

امروزه تغییر سبک زندگی مردم در شهرهای بزرگ و وجود مسائل مالی موجب شده تا بیشتر زنان نیز پا به پای مردان در خارج از منزل مشغول به کار و فعالیت باشند. این دسته از بانوان مثل زنان خانه دار فرصت کافی برای پخت غذاهای مختلف و زمان بر را ندارند. اگر در گروه بانوان شاغل هستید که با تمام خستگی ها و مشغله های زندگی هر شب دغدغه آشپزی و تهیه شام سالم و مقوی برای اعضای خانواده را دارید، پیشنهاد می کنیم درست کردن شامی سویا را در برنامه آشپزی سریع و آسان تان قرار دهید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا شامی سویا را یاد بگیرید.

مواد لازم برای شامی سویا

  • سویا یک پیمانه
  • سیب زمینی 4 عدد
  • فلفل دلمه ای یک عدد
  • رب گوجه یک قاشق چای خوری
  • پیاز یک عدد
  • پودر سوخاری به اندازه لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه شامی سویا

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را درون قابلمه قرار می دهیم تا آب پز شوند. سپس در تابه ای پیاز را سرخ می کنیم و سویای خیس خورده را درون آن تفت می دهیم و فلفل دلمه ای نگینی خردشده را اضافه نموده و تفت می دهیم.

مرحله دوم

سپس ادویه ها و رب گوجه را به آن اضافه می کنیم. سیب زمینی را پوست گرفته و رنده می کنیم، مقداری از سیب زمینی را برمی داریم و داخلش کمی از مواد را می ریزیم به طوری که روی مواد با سیب زمینی به صورت کوفته پوشیده گردد. سپس کتلت ها را در تخم مرغ می غلتانیم و داخل پودر سوخاری فرو برده و سپس آن را در ماهی تابه سرخ می کنیم.

مرحله آخر

شامی سویا را می توانید با مخلفاتی مانند ترشی اسپانیایی، گوجه فرنگی و خیارشور در نان بپیچید و به صورت ساندویچ برای اعضای خانواده تان سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا ویدیوهای بیشتر از آشپزی چپلی کباب افغانی، کباب تابه ای با طعم متفاوت را ببینید.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2136

به "یک غذای ساده و بدون گوشت مخصوص بانوان شاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک غذای ساده و بدون گوشت مخصوص بانوان شاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید