پیش بینی دانشمندان: زمین حداقل 2.5 درجه سانتیگراد گرم خواهد شد

به گزارش سفر به روسیه، شفقنا: نظرسنجی از صد ها دانشمند نشان می دهد که زمین حداقل 2.5 درجه سانتیگراد گرم می گردد که نتایج فاجعه باری برای بشریت دارد.

پیش بینی دانشمندان: زمین حداقل 2.5 درجه سانتیگراد گرم خواهد شد

نظرسنجی اختصاصی گاردین نشان داد که صد ها تن از دانشمندان برجسته آب و هوای دنیا انتظار دارند دمای دنیای در این قرن به حداقل 2.5 درجه سانتیگراد (4.5 فارنهایت) افزایش یابد و عواقب فاجعه باری برای بشریت و سیاره ایجاد کند.

تقریباً 80 درصد از پاسخ دهندگان، همگی از هیئت معتبر بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC)، حداقل 2.5 درجه سانتیگراد گرمایش دنیای را بالاتر از سطوح ماقبل صنعتی پیش بینی می نمایند، در حالی که تقریباً نیمی از آن ها حداقل 3 درجه سانتیگراد (5.4F) را پیش بینی می نمایند. تنها 6 درصد فکر می کردند که حد توافق شده بین المللی 1.5C (2.7F) برآورده خواهد شد.

بسیاری از دانشمندان آینده ای نیمه دیستوپیایی را با قحطی ها، درگیری ها و مهاجرت های دسته جمعی، ناشی از امواج گرما، آتش سوزی های جنگلی، سیل ها و طوفان هایی با شدت و فرکانس بسیار فراتر از آنچه قبلاً اتفاق افتاده است، متصور هستند.

بسیاری از کارشناسان گفتند که با وجود شواهد علمی واضح ارائه شده، احساس ناامیدی، خشم و ترس از شکست دولت ها را احتمال می دهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1403 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2243

به "پیش بینی دانشمندان: زمین حداقل 2.5 درجه سانتیگراد گرم خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی دانشمندان: زمین حداقل 2.5 درجه سانتیگراد گرم خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید