راهنمای خرید گوشی ریلمی؛ تلفیقی از زیبایی، کیفیت و قیمت مناسبراهنمای خرید گوشی ریلمی

به گزارش سفر به روسیه، ریلمی یکی از برندهای چینی محبوب بازار در فراوری گوشی های هوشمند است که خوشبختانه در بازار کشور ما هم امکان خرید گوشی های آن وجود دارد. اگرچه تنوع محصولات این شرکت در بازار کم است اما با این حال تصمیم گرفتیم به معرفی 7 گوشی ریلمی بپردازیم که متناسب با مقدار بودجه ای که دارید، می توانند نیازهای شما را رفع نمایند.

راهنمای خرید گوشی ریلمی؛ تلفیقی از زیبایی، کیفیت و قیمت مناسبراهنمای خرید گوشی ریلمی

راهنمای خرید گوشی ریلمی

1. گوشی موبایل ریلمی مدل 11 پرو پلاس 5G

ریلمی 11 پرو پلاس یکی از برترین گوشی های میان رده ریلمی است که اصلی ترین علت حضور آن در این فهرست، زیبایی نفسگیر، قدرت سخت افزاری مطلوب و دوربین اصلی قدرتمند است. ریلمی در ساخت این گوشی از چرم استفاده نموده اما متأسفانه فریم را پلاستیکی در نظر گرفته تا بدین ترتیب از لحاظ کیفیت ساخت، خیلی نتوانید روی این محصول حساب کنید اما در مدل هایی که پنل پشتی چرمی است، از نظر زیبایی جای هیچ بحثی وجود ندرد. البته ریلمی 11 پرو پلاس در یک مدل با پنل پلاستیکی هم عرضه می گردد.

ریلمی 11 پرو پلاس یک گوشی 186 گرمی با ضخامت 8.2 میلی متر است که اندازه آن علی رغم 6.7 اینچی بودن به 161.6 میلی متر می رسد. این یعنی حواشی اطراف صفحه آنقدر کم است که احتیاجی نبود ریلمی خیلی گوشی را بزرگ طراحی کند. حالا پنل نمایشگر 90.5٪ از بخش جلو را به خود اختصاص داده که برای یک میان رده واقعا عالی است.

نمایشگر این گوشی از نوع AMOLED با رفرش ریت 120 هرتزی، استاندارد +HDR10 و بیشینه روشنایی تقریبا 800 نیت است که تراکم پیکسلی آن هم به 394 پیکسل در هر اینچ می رسد و این یعنی شما هم از بابت تماشا محتوای بصری به اندازه کافی لذت خواهید برد و هم زیر نور آفتاب، مشکل خاصی نخواهید داشت.

قلب تپنده این محصول دایمنسیتی 7050 با لیتوگرافی 6 نانومتری است که از دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز بهره می برد. گرافیک Mali-G68 MC4 هم به این محصول در انجام کارهای گرافیکی یاری می نماید. این قدرت پردازشی و گرافیکی آنقدر خوب است که بتواند در انجام کارهای روزمره بالاترین سرعت را ارائه دهد و بعلاوه در انجام بازی های معمولی هم شما را همراهی کند. به خصوص که وجود 8/12 گیگابایت رم و 256/512 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه داخلی هم خیالتان را از بابت انجام چندین کار به صورت همزمان و ذخیره سازی اطلاعات آسوده می نماید.

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی در این گوشی که از لرزشگیر اپتیکال هم پشتیبانی می نماید می تواند در وضوح 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. اگرچه انتظار بیشتری داشتیم اما ویدیوها و تصاویری که این گوشی ثبت و ضبط می نماید آنقدر کیفیت بالایی دارند که در آنالیز ها، قدرت دوربین آن را در حد پرچم دار توصیف نموده اند. دوربین سلفی هم 32 مگاپیکسلی است و می تواند در وضوح 1080P فیلم برداری کند.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در این گوشی از شارژر 100 واتی پشتیبانی می نماید. نه تنها طول عمر بسیار خوبی را از آن شاهد خواهید بود بلکه برای شارژ کامل آن هم فقط به 28 دقیقه زمان احتیاج خواهید داشت.

2. گوشی موبایل Realme مدل 11 5G

ریلمی 11 5G مدل استاندارد محصول شماره 1 محسوب می گردد که در سال 2023 راهی بازار شد. این گوشی 190 گرمی از لحاظ طراحی به لطف فریم های آلومینیومی مجذوب نمایندهیت بیشتری دارد اما دیگر خبری از پنل چرمی نیست چرا که در ساخت آن از پلاستیک استفاده شده است.

این گوشی 190 گرمی از نمایشگری با پنل IPS LCD با رفرش ریت 120 هرتز، بیشینه روشنایی تقریبا 600 نیت، وضوح 1080 × 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 392 پیکسل بر هر اینچ بهره می برد و این یعنی در حد و اندازه های یک گوشی میان رده مقرون به صرفه قیمت ظاهر می گردد. نمایشگر ریلمی 11 5G تقریبا 86.6٪ پنل جلو را به خود اختصاص می دهد و اندازه آن هم 6.72 اینچ است.

دایمنسیتی 6100 پلاس در این گوشی به عنوان قلب تپنده ایفای نقش می نماید که از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.2 و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز بهره می برد و در کنار 8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی، قادر است در انجام کارهای روزمره و بازی های سبک، عملکرد بسیار سریع و روانی از خود به نمایش بگذارد.

دوربین اصلی این گوشی 108 مگاپیکسلی است اما خبری از لرزشگیر اپتیکال نخواهد بود. در کنار این دوربین هم سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق را شاهد خواهید بود که به دوربین اصلی در ثبت تصاویر پرتره یاری می نماید. مجموعه عکاسی و فیلم برداری با دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی کامل می گردد و می توان گفت با توجه به قیمت، تجربه خوبی از ثبت و ضبط خاطرات شیرین زندگی خود خواهید داشت. توجه داشته باشید فیلم برداری با هر دو دوربین به 1080P@30 محدود می گردد.

ریلمی 11 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که از شارژر سریع 67 واتی پشتیبانی می نماید. باتری به راحتی می تواند تا 1 روز شما را همراهی کند و به لطف شارژر قدرتمندی هم که درون جعبه قرار گرفته، در مدت زمان کمتر از 50 دقیقه کاملا شارژ می گردد.

3. گوشی موبایل ریلمی مدل 11 4G

ریلمی 11 4G اگرچه از لحاظ فناوری و یک سری قابلیت ها، پایین تر از مدل 5G است اما مجذوب نمایندهیت های خاص خود را دارد. مثلا اینکه نوع پنل آن Super AMOLED با بیشینه روشنایی نزدیک به 1000 نیت است که یعنی در زیر نور خورشید می تواند به راحتی محتوا را به شما نشان دهد. از طرفی رفرش ریت آن به 90 هرتز می رسد.

پردازنده به کار رفته در این گوشی دایمنسیتی 6020 است که از لحاظ تعداد، نوع و فرکانس هسته ها با مدل 5G تفاوتی ندارد ولی خبری از اینترنت 5G در آن نیست. شما در این محصول 8/12 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی دریافت خواهید کرد. این یعنی هر کاری که مدل 5G از پس انجام آن برآید، این مدل هم قادر به انجام آن هاست.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به لطف سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق می تواند در ثبت تصاویر عملکرد خوبی داشته باشد و شما را راضی نگه دارد اما با یک گوشی که فراتر از انتظار ظاهر شده باشد طرف نیستیم. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم تصاویر رضایت بخشی را ثبت می نماید اما متأسفانه هیچ یک از این دو مدل بیشتر از 1080P@30 قادر به فیلم برداری نیستند. هرچند کیفیت، رنگ بندی و اندازه جزئیات فیلم ها در این وضوح هم خوب است.

ظرفیت باتری ریلمی 11 4G به 5000 میلی آمپر ساعت می رسد ولی شارژری هم که درون جعبه برایش در نظر گرفته شده 33 واتی است. سرعت بالایی محسوب نمی گردد اما می تواند تقریبا در مدت 80 دقیقه شارژ گوشی را پر کند.

4. گوشی موبایل Realme مدل 10

ریلمی 10، مالی سال 2022 ریلمی محسوب می گردد که از یک بدنه تمام پلاستیکی بهره می برد. این گوشی فقط 178 گرم وزن دارد و در نتیجه برای کسانی که گوشی سبک می خواهند، انتخاب مجذوب نمایندهی خواهد بود. ریلمی برای این محصول از پنلی 6.4 اینچی استفاده نموده که 84.4٪ پنل جلو را به خود اختصاص داده و در نتیجه علی رغم مالی بودن، حواشی کمی هم دارد.

نوع پنل به کار رفته در ریلمی 10 از نوع Super AMOLED با رفرش ریت 90 هرتز و بیشینه روشنایی حدودا 610 نیت است که یعنی در محیط های خارج از خانه می توانید شفافیت خوبی را از پنل دریافت کنید اما زیر نور مستقیم خورشید، خوانایی آن فوق العاده نیست. وضوح این پنل به 1080 × 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی آن هم به 411 پیکسل در هر اینچ می رسد که اعداد و ارقام بسیار خوبی برای یک پنل مالی به شمار میرود و قطعا در تماشای محتوای بصری تجربه زیبایی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این پنل به وسیله گوریلا گلس 5 هم مراقبت می گردد تا خط و خش های معمولی آسیبی به پنل وارد ننمایند.

این گوشی از تراشه هلیو G99 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که از لحاظ فرکانس، نوع و تعداد هسته کاملا مشابه مدل شماره 2 است و در نتیجه می تواند در انجام کارهایی نظیر بازی های سبک، وب گردی و چک کردن شبکه های اجتماعی به راحتی شما را همراهی کند. البته توجه داشته باشید این گوشی در چند مدل مختلف راهی بازار شده که ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی آن از 64/4 آغاز شده و به 128/4، 128/6، 128/8 و 256/8 گیگابایت می رسد. برای اینکه بتوانید فعالیت های یادشده در بالا را به برترین شکل ممکن انجام دهید، احتیاج است تا مدل هایی با حداقل 6 گیگابایت رم را بخرید.

دوربین اصلی ریلمی 10، سنسوری به بزرگی 50 مگاپیکسل دارد که مثل دو مدل بالا، در کنار دوربین 2 مگاپیکسلی سنجش عمق قادر است تصاویر خوبی را به ثبت برساند. دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسلی است و مثل دوربین اصلی فقط در وضوح 1080P@30 فیلم برداری می نماید. به صورت کلی وقتی با این گوشی عکس و فیلم ثبت و ضبط می کنید، انتظارات خود را پایین نگه دارید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در این محصول به راحتی تا بیش از 1 روز شما را همراهی می نماید و حتی در صورت اتمام شارژ هم فقط به 80 دقیقه زمان احتیاج خواهید داشت تا گوشی بار دیگر با 100٪ شارژ کامل در اختیارتان قرار بگیرد.

5. گوشی موبایل ریلمی مدل C55

ریلمی C55 برای کسانی ساخته شده که قصد دارند به انجام کارهای دانش آموزی بپردازند. یعنی افرادی که عمده فعالیت شان چک کردن شبکه های اجتماعی، وب گردی، رسیدگی به کارهای مدرسه و مواردی از این دست است. برای همین هم است که قیمت بسیار مناسبی دارد اما از لحاظ مشخصات فنی و قابلیت های خاص، یک گوشی مالی کاملا معمولی ولی با ارزش خرید بالاست.

این گوشی 190 گرم وزن داشته و ابعاد نمایشگر آن هم به 6.72 اینچ می رسد تا بدین ترتیب برای کتاب خواندن، وب گردی و… کاملا مناسب باشد. رفرش ریت این نمایشگر 90 هرتزی و نوع پنل به کار رفته در آن هم IPS LCD است تا بدین ترتیب دقت رنگ ها در آن کاملا شما را راضی نگه دارد. با وضوح 1080 × 2400، تراکم پیکسلی 392 پیکسل در هر اینچ و بیشینه روشنایی 659 نیت، از لحاظ کیفیت، جزئیات و خوانایی در محیط بیرون هم نباید نگرانی زیادی داشته باشید.

قلب تپنده این گوشی پردازنده هلیو G88 با لیتوگرافی 12 نانومتری است و این یعنی با پردازنده خیلی تازهی طرف نیستیم. این تراشه از 8 هسته با ترتیب 2 + 6 تشکیل شده که دو هسته نخست از نوع Cortex-A75 با فرکانس 2 و شش هسته دوم از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند و در کنار گرافیک Mali-G52 MC2 و 4/6/8 گیگابایت رم، قادر به رفع کردن احتیاجهای روزمره و سبک شما خواهد بود. البته باز هم می گوییم، سعی کنید مدلی با حداقل 6 گیگابایت رم را تهیه کنید تا تجربه خوبی از کار با اندروید داشته باشید.

از لحاظ سیستم دوربین، شما تفاوتی را با 4 مدل بالا شاهد نخواهید بود؛ یعنی دوربین اصلی در کنار سنجش عمق و یک دوربین سلفی. در واقع فقط مشخصات سنسور آن ها را از هم متمایز می نماید. برای ریلمی C55، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است و در کنار سنجش عمق 2 مگاپیکسلی، می تواند تصاویر رضایت بخشی ثبت کند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم عملکرد خوبی دارد اما به شرط اینکه انتظارات خود را از آن ها محدود کنید.

باتری این گوشی هم 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 33 واتی است که ریلمی آن را درون جعبه هم در دسترس قرار داده است؛ شارژری که در مدت تقریبا 70 دقیقه گوشی را کاملا شارژ می نماید. گفتنی است ریلمی C55 می تواند تا 1.5 روز به راحتی شما را همراهی کند.

6. گوشی موبایل Realme مدل Narzo 50

ریلمی مدل Narzo 50 محصولی است که در سال 2022 راهی بازار شده و اگرچه تازهترین مالی ریلمی به حساب نمی آید اما خیلی هم قدیمی و به اصطلاح از مد افتاده نیست. این گوشی 194 گرمی تماما از پلاستیک ساخته شده و از آن جایی هم که هیچ استاندارد مقاومتی مثل تمام گوشی های ریلمی در این فهرست ندارد، حتما باید به خوبی از آن مراقبت کنید.

این گوشی 6.6 اینچی است و از پنل IPS LCD با رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد تا بدین ترتیب در محدوده قیمتی خود، تقریبا برترین پنل را از لحاظ رفرش ریت داشته باشد. کمتر پیش می آید که با پرداخت چنین مبلغی، تجربه ای این چنینی نصیب تان گردد. وضوح تصویر این پنل به 1080 × 2412 پیکسل، تراکم پیکیسلی آن به 400 پیکسل در هر اینچ و نسبت صفحه به پنل جلو هم به 84.6٪ می رسد تا بدین ترتیب یک گوشی مالی مجذوب نماینده از لحاظ کیفیت و وضوح صفحه را در مقابل خود داشته باشید.

پردازنده هلیو G96 به عنوان قلب تپنده در این محصول ایفای نقش می نماید که یک پردازنده 12 نانومتری با 2 هسته از نوع Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و 6 هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز است که در کنار گرافیک Mali-G57 MC2 و 4/6 گیگابایت رم می تواند در انجام کارها و بازی های سبک، بسیار خوب ظاهر گردد. البته به این شرط که مدل 6 گیگابایتی آن را بخرید.

آن دسته از افرادی که به دوربین ماکرو و عکاسی از فواصل نزدیک علاقه مند هستند، از خرید این گوشی خرسند خواهند شد چرا که در کنار سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و سنجش عمق 2 مگاپیکسلی، یک ماکروی 2 مگاپیکسلی هم برای Narzo 50 در نظر گرفته شده که اگرچه برترین تصاویر ماکرو را ثبت نمی نماید اما در محدوده قیمتی خودش، می تواند تنوع خوبی برای تجربه عکاسی شما باشد. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسلی است اما مثل بسیاری از مدل های بالا، فیلم برداری مجموعه به 1080P@30 محدود شده است.

برای Narzo 50 هم از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر سریع 33 واتی در نظر گرفته شده که قادر است در مدت زمان کمتر از 80 دقیقه به صورت کامل شارژ گوشی را تکمیل کند. این باتری بعلاوه قادر است تا 1.5 روز به راحتی شما را همراهی کند.

7. گوشی موبایل ریلمی مدل C51

در نهایت می رسیم به مالی ترین گوشی این فهرست یعنی ریملی C51 که پنلی 6.74 اینچی با وضوح 720 × 1600 پیکسل از نوع IPS LCD و رفرش ریت 90 هرتزی دارد. اگرچه این پنل با بالاترین دقت و کیفیت، رنگ ها را برایتان به نمایش نمی گذارد اما به اندازه کافی بزرگ و نرم هست که تجربه خواندن متون، گشت و گذار در وب و شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست در آن بسیار مجذوب نماینده باشد.

این گوشی یونیسوک تایگر T612 را به عنوان قلب تپنده در خود دارد که از دو هسته Cortex-A75 و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می برد و در کنار گرافیک Mali-G57 و 4 گیگابایت رم، قادر است فقط در انجام کارهای سبک مثل موارد یادشده در بالا، احتیاجتان را به خوبی رفع کند.

این گوشی دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارد که در کنار 0.08 مگاپیکسلی سنجش عمق، تصاویری ثبت می نماید که فقط در برترین شرایط نوری می تواند قابل اشتراک گذاری باشد. دوربین سلفی هم چنگی به دل نمی زند چون سنسور 5 مگاپیکسلی داشته و فقط در وضوح 720P@30 قادر به فیلم برداری است.

خوشبختانه برای این محصول هم از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که قادر است تا 2 روز به راحتی شما را همراهی کند. شارژر 33 واتی درون جعبه هم به تقریبا 80 دقیقه زمان احتیاج دارد تا گوشی را از 0 تا 100٪ شارژ کند.

راهنمای خرید گوشی ریلمی؛ سخن پایانی

در این فهرست، 7 مدل از برترین گوشی های ریلمی را که در بازه قیمتی مختلفی هم قرار دارند به شما معرف کردیم. با توجه به بودجه ای که دارید، این محصولات به همان اندازه در رفع کردن احتیاجهای شما خوب ظاهر می شوند. ریلمی یکی از شرکت های خوب تولیدنماینده گوشی هوشمند در دنیا است که کیفیت محصولاتش قطعا شما را راضی نگه خواهد داشت. بنابراین با خیال راحت می توانید محصولات این فهرست را انتخاب نموده و تجربه مجذوب نمایندهی از کار با آن ها داشته باشید.

ریلمی 7 و 7 پرو هم از جمله گوشی های میان رده خوب ریلمی محسوب می شوند اما این محصولات در سال 2020 راهی بازار شدند. با خرید آن ها، می بینید که اندروید 10 به عنوان سیستم عامل پیش فرض روی گوشی نصب شده و با دریافت 2 نسخه تازه اندروید هم نمی توانند امکانات سیستم عامل 1 سال قبل گوگل را به شما ارائه نمایند. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این فهرست نامی از این دو مدل نبریم. با این حال می توانید با کلیک روی لینک زیر به صفحه خرید گوشی های ریلمی رفته و متناسب با احتیاج و سلیقه خود، خرید کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2235

به "راهنمای خرید گوشی ریلمی؛ تلفیقی از زیبایی، کیفیت و قیمت مناسبراهنمای خرید گوشی ریلمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید گوشی ریلمی؛ تلفیقی از زیبایی، کیفیت و قیمت مناسبراهنمای خرید گوشی ریلمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید