درباره آیفون SE 4 چه می دانیم؟

به گزارش سفر به روسیه، بعد از معرفی سری آیفون 15، حالا آیفون SE 4 در مرکز توجهات قرار گرفته و تعداد شایعات مربوط به این گوشی رو به افزایش است. در چند سال گذشته اپل برای نسل های تازه این گوشی، فقط سخت افزار را بهتر نموده و توجهی به ظاهر آن نشان نداده است. اما به نظر می رسد آیفون SE 4 قرار است با تغییرات و تحولات گسترده ای روبرو گردد و در این مطلب به هر آنچه از این گوشی می دانیم، می پردازیم.

درباره آیفون SE 4 چه می دانیم؟

تاریخ عرضه

در سال 2023 که بدون شک قرار نیست روبرو شویم و بعضی افشاگران احتمال عرضه آن در سال 2024 را مطرح نموده اند. اما از سوی دیگر، باید به اظهارات مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل؛ اشاره کنیم که مدعی است حتی در سال 2025 هم اپل از این گوشی رونمایی نمی نماید. بنابراین به نظر می رسد در برترین حالت شاید در سال 2025 معرفی گردد و البته احتمال معرفی آن در سال 2026 هم وجود دارد.

قیمت

آیفون SE 2 با قیمت 399 دلار عرضه شد و اپل برای نسل بعدی این گوشی، قیمت 429 دلار را معین کرد. با توجه به اینکه قرار است آیفون SE 4 با تغییرات زیادی روبرو گردد، پس بدون شک قیمت این گوشی بیشتر از نسل قبلی خود خواهد بود. طبق بعضی تخمین های اجرا شده، احتمالا اپل برای این گوشی قیمتی بین 500 تا 600 دلار در نظر گرفته است که البته طبیعتا هنوز نمی توانیم در این زمینه با قاطعیت صحبت کنیم.

طراحی و نمایشگر

حالا باید به سراغ ویژگی های احتمالی مربوط به طراحی و نمایشگر این گوشی برویم. اول از همه باید بگوییم که در این گوشی دیگر خبری از دکمه هوم نخواهد بود. بعلاوه این گوشی قرار است به جای نمایشگر LCD، از نمایشگر OLED استفاده کند. به طور معین، نمایشگر 6.1 اینچی این گوشی تفاوت زیادی نسبت به نمایشگر آیفون 14 نخواهد داشت.

با توجه به اینکه اتحادیه اروپا استفاده از پورت USB-C را اجباری نموده، پس اپل برای این گوشی هم چاره ای جز استفاده از پورت USB-C نخواهد داشت. البته طبیعتا این پورت مانند مدل های استاندارد آیفون 15 از استاندارد USB 2.0 پشتیبانی می نماید و خبری از استاندارد USB 3.0 نخواهد بود.

اپل بعد از چند سال استفاده از طراحی تکراری برای سری آیفون SE، برای نسل چهارم این گوشی می خواهد از طراحی تازهی استفاده کند. بنابراین روی هم رفته، این گوشی از نظر ظاهری شباهت زیادی به آیفون 14 خواهد داشت. با توجه به استفاده از ناچ، با فیس آی دی هم روبرو می شویم. البته متاسفانه در پنل پشتی قرار است فقط یک دوربین تعبیه گردد تا این گوشی از نظر ظاهری، تمایز زیادی نسبت به مدل های پرچم دار داشته باشد.

همانطور که احتمالا می دانید، در سری آیفون 15 دیگر خبری از ناچ نیست و حالا اپل با خیال راحت می تواند از این معینه قدیمی برای آیفون 14 استفاده کند.

چیپست

یکی از مهم ترین جذابیت های گوشی سری آیفون SE، استفاده از چیپست قدرتمند در یک گوشی خوش قیمت است. آیفون SE 3 در سال 2022 با چیپست A15 عرضه شد که این چیپست یک سال قبلتر معرفی شده بود. تازهترین چیپست موبایل اپل، A17 پرو نام دارد که در مدل های پرو آیفون 15 تعبیه شده است. این اولین باری است که اپل از پسوند پرو برای چیپست موبایل خود استفاده می نماید و این یعنی ممکن است نسخه استاندارد چیپست A17 هم ارائه گردد.

بر اساس بعضی گزارش های مطرح شده، اپل میخواهد سال آینده برای مدل های استاندارد آیفون 16، به جای استفاده از چیپست تکراری، از چیپست تازه و البته ضعیف تر نسبت به چیپست مدل های پرو آیفون 16 استفاده کند. با توجه به اینکه بعضی گزارش ها از احتمال عرضه این گوشی در سال 2026 خبر می دهند، در این صورت ممکن است از چیپست A18 برای آیفون SE 4 استفاده گردد.

دوربین و باتری

با توجه به اینکه آیفون SE 4 قرار نیست یک گوشی پرچم دار و بسیار پیشرفته باشد، پس بدون شک چیپست آن هم انرژی زیادی مصرف نخواهد کرد و این موضوع منجر به افزایش عمر باتری می گردد. اما در خصوص باتری این گوشی هنوز شایعاتی منتشر نشده است. در خصوص دوربین هم معین نیست که آیا با دوربین تازهی روبرو می شویم یا نه. با توجه به اینکه این گوشی ظاهرا در سال 2026 عرضه می گردد، بنابراین ممکن است از همان دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده شده در مدل های استاندارد آیفون 15 بهره ببرد.

سخن پایانی

با توجه به اینکه اپل برای عرضه این گوشی عجله ای ندارد و در برترین حالت حدود 2 تا 3 سال دیگر با آن روبرو می شویم، پس بدون شک تا آن موقع هزاران شایعه در خصوص این گوشی مطرح می گردد. به نظر می رسد اپل از شرایط فروش آیفون ها کاملا راضی است و نمی خواهد با عرضه یک آیفون خوش قیمت، در روند درآمدی خود اختلالی ایجاد کند. در هر صورت واقعیت این است که میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا منتظر معرفی آیفون SE 4 هستند و باید ببینیم آیا این گوشی زودتر از انتظار راهی بازار می گردد یا نه.

منبع: Beebom

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2232

به "درباره آیفون SE 4 چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره آیفون SE 4 چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید